A FIZIKA TANÍTÁSA

 


Abonyi Iván:
Sopron és a tehetséggondozás — 1991/99
Adorján Ferencné:
Tapasztalataim a tehetséggondozás egyik módszeréről — 1991/337
Adorján Ferencné:
Fizika szakkör angol nyelven a budapesti Jókai Mór Általános Iskolában — 1992/114
Adorján Ferencné:
Természettudományokról angolul — 1993/24
Almási István:
Fizikafeladatok tanulókísérleti megvalósítása — 1989/422
Almási István:
Elektronika a fizikaoktatásban — 1989/392
Általános iskolás diákok tudásszintje — 1996/400
Amaldi E.:
A fizikatanítás problémái — 1969/330
Amerika veszélyben — 1993/374
Asbóth János:
Csokoládébúvár — 1997/341
Atkin J. M., Karplus R.:
Felfedezés vagy megláttatás — 1966/28
Atkin J. M., Karplus R.:
Az ELTE oktatásának továbbfejlesztése — 1969/90
Atkins P. W.:
A tankönyv dimenziójának kiterjesztése — 1986/12
Badriag K. Á.:
A fizika helye a lengyel középiskolákban — 1986/463
Bagány Mihály:
Táblázatok és képletgyűjtemény — 1984/478
Bagoly Zsolt, Kovács László:
Optikai “fekete doboz” — 1981/27
Bakányi Márton:
Az iskoláról — 1977/160
Bakos Tamás, Koppány Attila:
Radonfigyelés a balatonfüredi Lóczy Lajos Gimnáziumban — 1991/71
Bakos Zsoltné:
Nemzeti Szakképzési Intézet — 1990/345
Baksa Péter:
Jedlik Ányos Informatikai Szakközépiskola — 1995/426
Balázs Lóránt, Báthory Zoltán, Marx György:
Látogatóban a Nuffieldnél — 1975/427
Balogh Illés, Kovács László:
A nehézségi gyorsulás mérése elektromos stopperrel — 1980/151
Balyi Károly:
Az elemek fényvisszaverő-képességének periodicitása — 1971/109
Bán Sándor:
Szappanfilm két gyűrű között — 1985/350
Bánhalmi József:
Eredményeink a természetismeret kísérleti oktatásában — 1979/303
Bánhalmi József:
Fizika a nyíregyházi Tanárképző Főiskolán — 1979/310
Bardócz András:
Szabó Gábor, a fizika tanára — 1994/339
Barna Pétrer, Groma Géza, Kurucz István, Keszthelyiné:
Mérési gyakorlatok a fizikus hallgatók laboratóriumában I–II. — 1958/94, 128
Bártfai Tamás, Vermes Miklós:
A potenciál kiszámításáról — 1962/289
Bártfai Tamás:
A gimnáziumi új fizika tankönyvekről — 1968/156
Bartucz Mária, Ruff Imre:
A statisztikus termodinamika elemeinek bevezetése a középiskolában — 1976/432
Báthory Zoltán:
Természettudományos oktatásunk egy nemzetközi vizsgálat tükrében — 1975/387
Batta Gyula:
Gondolatok a fizikusképzés kapcsán — 1980/279
Beke Dezső:
A fizika felsőfokú oktatása Magyarországon I–III. — 1995/173, 244, 280
Benkő Károly, Tóth Lajos:
Az inga lengésidejének függése a nehézségi gyorsulástól — 1957/78
Bérces György, Főzy István, Juhász András, Tasnádi Péter:
Egy versenyfeladat margójára — 1981/180
Bérces György, Főzy István, Juhász András, Tasnádi Péter:
Molekulasúly meghatározása Bunsen-féle effúzióméterrel — 1991/67
Bérces György, Főzy István, Juhász András, Tasnádi Péter:
Makromolekuláris anyagok molekulatömege és viszkozitása — 1993/18
Bérczes György, Főzy István, Juhász András, Tasnádi Péter:
Az alkohol–víz elegyek tulajdonságairól — 1982/351
Berényi Dénes:
Tapasztalatok egyetemi fizikus hallgatók szemináriumi foglalkozásával kapcsolatban — 1965/156
Berényi Dénes:
Gondolatok és megjegyzések egy amerikai tanulmányúttal kapcsolatban — 1965/373
Berényi Dénes:
Mi a fizikatanításunk alapkoncepciója? — 1972/64
Berényi Dénes:
Oktatás vagy kutatás? — 1974/256
Berényi Dénes:
Az erők egyesítése vagy szétforgácsolása? — 1976/119
Berényi Dénes:
Modern fizika a gépészmérnöki tudományokban és gyakorlatban — 1989/465
Berényi Dénes:
Hozzászólás Papp Zoltán és Pappné Patai Anikó véleményéhez — 2000/242
Bernolák Kálmán:
Néhány középiskolai fizikai kísérlet — 1951/3/14
Bhattacharya P. C.:
A fizika India egyetemein — 1961/187
Bialkowski G.:
A kreatív gondolkodás tanítása a fizikában — 1981/355
Biszterszky Elemér:
Nukleáris oktatás Magyarországon — 1994/78
Black P.:
Értékelés és visszacsatolás a természettudományos oktatásban — 1995/23
Blészer Jenő:
A Fermat-elv és alkalmazásai — 1975/95
Blészer Jenő:
Relativitáselmélet – középiskolásoknak — 1976/25
Bliss J. P.:
A “véletlen” és a “valószínűség” a gyermekek fogalomvilágában — 1975/424
Bock Sándor:
Interkamera — 1963/119
Bódi Sándor:
Kondenzátor–tekercs áramkör ki- és bekapcsolásánál fellépő jelenségek — 1958/259
Bodócs István:
A körmozgás energetikája — 1964/257
Bodócs István:
Fázisviszonyok és rezonanciajelenségek vizsgálata ködfénylámpákkal — 1965/50
Bogacsev A. F.:
Van-e szükség szakosított fizikai–matematikai iskolákra? — 1979/419
Bolgár Ferenc:
Túlterhelés–tehetség–tanterv — 1973/256
Bölönyi György:
Fizikai távmérők — 1976/391
Bóna Ervin:
Interdiszciplináris információk a Fizikai Szemlében — 1969/159
Boros Dezső:
Gondolatok az új gimnáziumi tantervről — 1982/480
Boros Dezső:
Csodák palotája — 1996/396
Boros János:
Néhány új kísérleti eszköz — 1951/2/25
Borsányi József, Koczkás Gyula:
Rádiópad — 1951/3/18
Bothe W.:
Néhány jótanács ifjú fizikusoknak — 1959/126
Budai Patroklosz:
Miért, mit, hogyan? (Az egyetemi oktatásról) — 1990/224
Bujdosó Ernő:
α-részecskék kimutatása diapozitív lemezben — 1956/163
Bukovszky Ferenc:
Az impulzustétel és néhány alkalmazása — 1956/93
Bukovszky Ferenc:
Gondolatok a korszerű fizika-oktatáshoz — 1965/324
Bukovszky Ferenc:
Hengeres tekercs mágneses terének vizsgálata — 1968/96
Bukovszky Ferenc:
Árammérés karos mérlegen — 1968/61
Bukovszky Ferenc:
Kísérletek rúdingával — 1969/282
Bukovszky Ferenc:
A fizikaoktatás reformja Ausztráliában — 1970/346
Bukovszky Ferenc:
Fizikaoktatás Nyugat-Afrikában — 1972/313
Buvári András:
Feladatfetisizmus és fizikai tartalom — 1969/371
Buvári András:
Optikai demonstrációs csomag — 1969/116
Buvári András:
Fiktív erők oktatása az írásvetítő segítségével — 1975/434
Carlson E. H.:
Termeljünk szilíciumvirágokat — 1986/160
Chatel P., Kedves Ferenc:
Javaslat a fizikus-képzés reformjára — 1968/349
Clark C. M.:
A jó tanár — 1990/262
Cornides István:
Az egyetemi és középiskolai fizikaoktatás kapcsolatai — 1950/24
Csaba György:
Asztrofizika a középiskolában — 1987/462
Csákány Antal:
Kaptafa-fizika (mérnökszemmel a fizika-oktatásról) — 1977/40
Csákány Antalné, Borszéki Sándorné:
Gondolatok a természettudományok oktatásáról — 1972/256
Csákány Antalné:
A hőtan alapfogalmainak tanításáról — 1976/108
Csákány Antalné:
Merre van előre? – Visszafelé! — 2000/319
Csányi Vilmos, Kajtár Márton, Marx György:
Szovjet iskolákban — 1976/184
Cseh Géza:
Az Eötvös-effektus kimutatása sajátkészítésű eszközzel — 1981/31
Csekő Árpád:
Fényforrások fizikai kísérletekhez — 1951/2/30
Csekő Árpád:
Sok forgómozgás magyarázatában helytelen centrifugális erőről beszélni — 1952/44
Csekő Árpád:
Hengerrudas keret alkalmazása forgómozgások bemutatására — 1954/51
Csekő Árpád:
Elektromágnes zárási és nyitási áramerősségének vizsgálata — 1957/29
Csekő Árpád:
A folyadékot tartó edény hőokozta tágulásának kimutatása — 1958/63
Csekő Árpád:
Demonstrációs elektrométer feszültségforrással — 1959/89
Csekő Árpád:
Elektromágneses hullámzásokról — 1963/115
Csekő Árpád:
Fluoreszcencia kísérletek és oktatási felhasználásuk — 1967/155
Csekő Árpád:
A gravitációs állandó meghatározása Ozsgyáni László gravitációs ingájával — 1967/59
Csekő Árpád:
A molekulamozgás hőmérsékletének demonstrálása — 1969/23
Csekő Árpád:
Kísérletsorozat az elektromos és mágneses mennyiségek megismeréséhez I–III. — 1970/149, 178, 212
Csekő Árpád:
A hőtan tanításának javítását célzó törekvésekről — 1972/253
Csekő Árpád:
A tanulók érdekében készülnek a szemléltető eszközök — 1974/192
Csekő Árpád:
A Zeeman-jelenség szemléltetéséről — 1974/280
Csekő Árpád:
A tanári munka sokrétűsége — 1975/355
Csekő Árpád:
A tanári munka sokrétűsége — 1975/354
Csekő Árpád:
“A fény, mint energiahordozó” tanításáról — 1979/397
Csekő Árpád:
Az elektronspin tanításáról — 1979/417
Csekő Árpád:
A D és H vektorok mellőzéséről — 1983/159
Csekő Árpád:
A fényelektromos hatás tanítása — 1985/37
Csekő Árpád:
A lejtőn kialakuló erőegyensúly tapasztaltatása — 1985/358
Cseresznyés József:
Geiger–Müller-számlálócső az atomfizika tanításához — 1956/99
Csikai Gyula:
A fizika tanításáról — 1975/384
Csikai Gyula:
Javaslat a fizika-tankönyvek véleményezésére — 1982/400
Csoma Zsigmond:
Határátmenet a kvantummechanikából a klasszikus mechanikába — 1983/381
Csoma Zsigmond:
Hasonlóság a hullámcsomag szétfolyása és a hőmozgás között — 1988/76
Ό“csont törhet, vihar tombolhat, de tanítani kell.” (Clark C. M. vándorérem: Boros Dezső) — 1990/287
Cynolter Gábor:
Diákok a CERN-ben — 1992/364
Darvas Andor:
Egyszerű áramlási kísérletek egyszerű eszközökkel — 1956/137
Dede Miklós, Demény András:
A mechanika húszparancsolata — 1976/335
Dede Miklós, Isza Sándor:
Newton II. törvénye kísérleti igazolása — 1979/351
Dede Miklós, Isza Sándor:
Részlet a gimnázium II. osztályának készülő kísérleti tankönyvéből — 1979/110
Dede Miklós:
A mechanikáról és a mechanika tanításáról — 1970/188
Demény András:
Mire valók a mechanikai kísérletek? — 1976/16
Demeter Katalin:
A tudománytörténet szerepe a tanításban — 1979/320
Denkinger Géza:
Váltakozó áram effektív értékének és teljesítményének tanítása — 1961/128
Drommer Gyuláné:
A termodinamika elemeinek tanítása a középiskolában — 1968/88
Ebison M.:
Modellek a természettudományban — 1980/118
ELTE Fizikus Szakbizottság: Fizikus tanterv az Eötvös Loránd Tudományegyetemen — 1963/254
Ember és természet – Nemzeti Alaptanterv tervezet — 1995/300
Eötvös Loránd:
A fizika tanítása az egyetemen — 1994/211
Eskola K., Routti J.:
Fizika Finnországban — 1979/197
Európa Tanács ajánlása a kiváló gyermekek neveléséért — 1996/178
Even E.:
A napenergia tanítása — 1993/288
Fairbrother R. W.:
Morzsák a fizikában is? — 1981/200
Fang Xing, Li Wen Long:
Vízágyú infravörös keresővel és célzóberendezéssel — 1997/400
Farkas Gyula:
Néhány módszertani megjegyzés a kinematika és a dinamika elemeinek tanításához — 1976/342
Farkas Henrik, Hild Erzsébet:
A napfogyatkozás kétdimenziós modellje — 2000/97
Fáy Árpád:
Fizikaoktatás műszaki főiskolákon — 1979/320
Fekete Gyula:
A felvételi vizsgák — 1975/439
Fercsik János:
A kalória halálára — 1978/438
Finta András:
Elektromos időmérő integrált áramkörökkel — 1973/87
Fitori János, Tóth Lajos:
A vízfonalak lengése több csőből álló közlekedőedényben — 1967/55
Fizikatanár-továbbképzés — 1997/267

Fizikatörténet szerepe a fizika-oktatásban — 1971/125
Fodor István:
Természettudományos tárgyak a fakultatív rendszerű oktatási keretben — 1977/197
Földrajzi fejtörő — 1994/128
Főzy István, Tóth László:
Fizikai tanulmányi versenyek — 1975/312
Főzy István:
Az örvénygyűrűk tulajdonságairól — 1985/353
Főzy István:
Kísérletek Fresnel-féle zónatükörrel — 1985/313
Franyó István:
Vizsgálatok kíváncsi tanítványainknak — 1978/310
Fürst Istvánné:
A természettudományos tárgyak koordinált oktatásának kísérletei — 1974/188
Fürst Istvánné:
Törekvések a korszerűbb természettudományos oktatásra — 1974/32
Fürst Istvánné:
A természettudományos tárgyak koordinált oktatása — 1976/20
G. P., H. Gy.:
Olimpikonok köszöntése — 1996/116
Gajzágó Éva, Gnädig Péter, Marx György, Zámbó Viktor:
A bűvös kocka univerzuma — 1982/73
Gáspár Rezső:
Az elméleti fizika szerepe a középiskolai tanárok képzésében — 1962/224
Gazdasági és Műszaki Akadémia I. Általános Műszaki Tanszékének Munkaközössége:
Néhány új mechanikai eszköz — 1953/48
Gécs Mária, Keszthelyi Lajos:
Magfizikai mérések a fizikus képzésben — 1956/68
Gecső Ervin, Marx György:
Mit ér az iskola, ha magyar? — 1992/61
Gecső Ervin:
Az új országos gimnáziumi fizikatanterv — 1978/306
Gecső Ervin:
A gimnáziumi fakultatív fizika oktatásának kísérleti tanterve — 1979/72
Gecső Ervin:
A gimnáziumi fizikaoktatás mai problémáiról — 1986/441
Gecső Ervin:
Az 1981-es fizika-tantervi változás hatása egy nemzetközi felmérés tükrében — 1990/273
Gelléri Emil:
Kísérletek hőérzékeny anyaggal — 1953/51
Gémesi József, Szabó János:
Az egyetemi felvételi vizsgákról — 1958/89
Gergely Lajos:
A programozott oktatás kérdései — 1969/341
Geszti Tamás:
Vázlatok a szilárdtestfizika gimnáziumi tanításhoz — 1983/96
Gnädig Péter:
Hasonlóság a fizikában — 1972/244
Gnädig Péter:
Közelítő számítások — 1978/188
Goll György:
Fényelektromos hatás kimutatása ködfénylámpával — 1955/75
Gombos Gábor:
Néhány gondolat a fizika tanításáról egy leendő fizikus szemével — 1981/40
Gőri Árpád:
Egy tehetetlenségi kísérlet magyarázata — 1965/27
Götz Rainer:
A fizikatanítás aktuális irányzatai Németországban — 1998/275

Griger Ádám:
Próbafelvételi a Debreceni Fizikusnapokon — 1991/247
Groma Géza, Keszthelyiné:
Mérési feladatok a III. éves laborban — 1958/128
Gueth Sándor, Kurucz István, Pongrácz Csaba, Sükösd Csaba:
Neutrongenerátor az oktatásban — 1973/251
Gündischné Gajzágó Mária:
Termofoszforeszcencia, termolumineszcencia — 1999/105
Györgyi Géza:
Elméleti fizikus iskola a Mont-Blanc tövében — 1958/23
Győri József:
Gondolatok a felvételi vizsgáról. Válasz Zawadowski Alfrédnak — 1982/439
Gyüdi Sándor:
A körmozgás tanításának problémái — 1958/60
Gyulai Zoltán, Levius Ernő:
A Millikan-féle kísérlet modellszerű bemutatása — 1954/113
Gyulai Zoltán:
Néhány előadási kísérlet — 1950/14
H. L.:
Kis fizikusok — 1969/348
Haber-Schaim U.:
Az energia tanítása 15 éveseknek — 1979/75
Haber-Schaim U.:
Helyzetfelmérés és értékelés a fizika tanításában — 1981/68
Hadházy Tibor, Szabó Árpád:
Általános iskolai tanulók véleménye a fizikaoktatásról — 1996/166
Hadházy Tibor, Szabó Árpád:
Gimnáziumi tanulók véleménye a fizikaoktatásról — 1997/303

Hadházy Tibor:
Egy főiskolai fizika tanszék harminc éve — 1998/276
Hajdu János, Radnai Gyula, Schuszter Frenc:
Fizikai optikai kísérletek bemutatása televízióval — 1967/249
Hajdu János:
Fénysebességmérés az oktatásban — 1963/246
Halász Gábor, Hegman Norbert:
Szupravezető inga, mint hőerőgép — 1997/60
Halász Tibor:
Néhány gondolat az általános iskolában 1978-tól tanított fizika bemutatására — 1979/300
Halász Tibor:
A Nemzeti Alaptanterv követelményei — 1995/308
Halász Tibor:
A fizikatanítás új lehetőségei — 1996/154
Halász Zoltán:
Helyezzük vissza jogaiba a természettudományokat — 1975/199
Han J.:
A természettudományos oktatás reformja egy változó társadalomban – koreai esettanulmány — 1993/202
Havas Péter:
Középiskolások atomenergiával, atomerőművel kapcsolatos attitüdjei — 1981/306
Havas Péter:
Atommodellek, tankönyvmodellek — 1981/466
Havas Péter:
Környezettanulmány – környezetismeret tantárgy — 1988/398
Hawkins D.:
“Szöszmötölés” a fizikában — 1967/316
Hawkins D.:
Levél Budapestre — 1976/320
Hawkins D.:
Én, Te és a harmadik — 1976/305
Hayashi Hirotaka, Kawakami Akira, Iida Yoji, Kawada Hideo, Nagase Masayuki:
A Kóbor Macskák visszatérése — 1997/388

Hedvig Péter:
Demonstrációs kísérletek a fizikus hallgatók valószínűségszámítási előadásaihoz — 1959/317
Herényi Levente, Kaposi András:
Számítástechnikával segített oktatás a SOTE Biofizikai Intézetben — 1988/153
Hermann F., Mingirulli L., Morawietz P.:
A káosz tanítása az iskolákban — 1988/301
Hermann F.:
Mit tanítsunk a számítógépről? — 1986/115
Hermann F.:
A karlsruhei fizikaoktatási koncepció — 1994/308
Hidasi Lajos:
Optikai rácsok másolása — 1956/24
Hirata K.:
A fizikatanítás néhány problémája Japánban — 1991/329
Hiroshi K.:
Kóbor Macskák kísérletei — 1993/213
Hobinka Ildikó, Riedel Miklós:
Savas eső mérése iskolai mérőhálózattal — 1990/123
Hobson A.:
A természettudományok oktatása a globális változások korában — 1995/99
Hoffmann Tiborné:
Hogyan igyekszik segíteni az Eötvös Társulat a fizikatanárok munkáját — 1950/22
Hofstädter D. R.:
A bűvös kockát a kockaforgatók tekergetni tudják, a kocka mesterei pedig rendbe rakni — 1981/258
Hogyan működik a Ό (fizikus–informatikus szak létesül) — 2000/353
Holics László:
A fizika középiskolai tantervéről — 1960/182
Holics László:
Új oktatási módszer a televíziós technika felhasználásával — 1966/98
Holics László:
Gondolatok a fizika tanításának néhány kérdéséről — 1970/9
Holics László:
Feladatmegoldások és fizikai tartalom — 1970/275
Holics László:
A fizikai fogalmak kialakításának egyes problémái a középiskolában — 1972/111
Holics László:
Tenni kell valamit – Meditációk — 1972/25
Holics László:
Ezt olvastuk — 1973/97
Holics László:
A súrlódási munkáról — 1973/186
Holics László:
Éretlen érettségi – fizikából — 1974/96
Holics László:
A gimnáziumi III. osztályos kísérleti fizika könyv részlete — 1979/139
Hollndonner László:
A fizika tanulmányi versenyek és a tehetségkutatás — 1991/100
Honyek Gyula:
A Fizikai Diákolimpia 3. feladatának megoldása — 1998/299

Horváth Imre:
Eljárás folyadékok felületi feszültségének meghatározására — 1962/127
Horváth János:
A fizika oktatásának célja a tanárképzés keretében — 1963/220
Horváth János:
Érdekes egyetemi oktatási kísérlet — 1966/100
Horváth János:
Javaslat a természettudományok egybehangolt tanítására — 1973/376
Horváthy Péter:
Konzervatív rendszerek helyettesítő rendszerei — 1976/345
Hrehuss Gyula, Molnár Béla:
Egyszerű szerkezetű diffúziós ködkamra oktatási célokra — 1982/299
Hrehuss Gyula:
Diffúziós ködkamra — 1956/153
Huang Guoxiong:
Új ötletek fizikai kísérletekben — 1997/405

Hudoba György:
Aszférikus felületek — 1993/471
Husén T.:
A magyar iskola nemzetközi összehasonlításban — 1993/372
Huszka Ernőné:
Thomson-képlet — 1955/114
Illényi András:
Javaslat az akusztika korszerű oktatására — 1978/359
Iona S. P.:
Fizikatanítás és egyesületi élet Olaszországban — 1984/265
Isza Sándor:
Egy hibás fogalomalkotás — 1976/397
Isza Sándor:
Számítástechnika a fizikaoktatásban I–III. — 1982/272, 308, 459
Jánossy Lajos, Párkányi László:
Az erő és a tömeg fogalma a mechanika oktatásában — 1972/379
Jánossy Lajos:
A centrifugális erőről szóló vitához — 1953/22
Jánossy Lajos:
A fizika középiskolai oktatása — 1970/16
Jedlik Ányos:
A léggolyó — 1995/427
Jeges Károly:
Egyszerű ködkamra középiskolai atomfizika kísérletekhez — 1951/2/27
Jeges Károly:
Diffúziós ködkamra ionlecsapatással — 1980/266
Jeges Károly:
Ionok mozgása a levegőben — 1981/185
Jeges Károly:
Kísérletek a fény koherencia hosszával kapcsolatban — 1982/417
Jeges Károly:
Buktatók, meglepetések a kísérletekben — 1982/226
Jeges Károly:
Az alumínium külső fotoeffektusa és a fény dualitása — 1989/224
Jeges Károly:
α-részek által létrehozott ion-örvénygyűrűk és egyéb képződmények — 1989/178
Jeszenszky Ferenc:
Hozzászólás a természettudomány egybehangolt tanítási tervéhez — 1974/351
Jossem E. L.:
Új kihívás az oktatás számára: Nemlineáris jelenségek — 1988/288
Józsa Krisztián, Lencsés Gyula, Papp Katalin:
Merre tovább iskolai természettudomány? — 1996/167
József Attila Gimnázium Fizikatanári Munkaközössége:
Részlet a készülő elsős fizikakönyvből — 1979/68
Juhász András, Tasnádi Péter:
Az energiaminimum-elv illusztrálása egyszerű demonstrációs kísérletekkel — 1992/192
Juhász András:
Elektronika oktatása gimnáziumban — 1982/301
Juszkovics V. F.:
A politechnikai képzés kérdései a középiskolai fizikatanításban — 1953/104
Kádár Edit:
Csodák Palotája — 1994/343
Kai-hua Z.:
Az Eötvös-versenytől a diákolimpiákig — 1994/425
Kalász Gyula:
A fizika egy elfelejtett tanára – gondolatok Dischka Győzőről — 1994/114
Káldi Éva:
A természetismerettel kapcsolatos élményeim — 1981/435
Kárpáti László:
Hozzászólás Jeszenszky cikkéhez — 1975/200
Karplus R.:
Találkozás 0 bácsival — 1964/187
Karplus R.:
Fizika kezdők számára — 1976/186
Kassai Ernő:
Eszköz az egyenletes körmozgás és a rezgőmozgás kapcsolatához — 1955/25
Kawakatsu Hirosi:
Kóbor macskák — 1992/225
Kazuaki Nemoto:
A dinamika lendületre alapozott tanítása — 1996/29
Keszthelyi Lajos:
Ünneprontás? (Magfizika) — 1972/288
Ketskeméty István, Hilbert Margit:
A folyadékok felületi feszültségéről — 1999/412
Kikoin I. K., Evencsik E. E.:
A dinamika törvényeinek iskolai tanítása — 1977/139
Kiss János:
Várjuk az utasításokatΌ! — 1973/320
Koch Ferenc, Hitter Ibolya:
Elektronrezonancia kísérlet gyenge terekben — 1965/286
Koch József:
Folyadékcsepp becsapódása — 1973/349
Koczkás Gyula:
A felületi feszültség kimutatása Pohl szerint — 1957/201
Koczkás Gyula:
Az elektromágneses lencse demonstrálása Crookes-csővel — 1957/201
Koczkás Gyula:
Sugárvédelmi feladatok iskoláinkban — 1959/63
Koczkás Gyula:
Aero- és hidrodinamikai készülék — 1959/62
Koczó Ferenc:
Eszköz a kinetikus gázelmélet kimutatásához — 1971/92
Koczó József:
Az egyetemes gázállandó mérése — 1973/283
Kolmogorov A. N.:
Szükség van-e tudományos iskolákra? — 1963/113
Kolmogorov A. N.:
Tehetségkutatás — 1964/125
Konuma Michiji:
Japán és az 1990-es évek oktatási kihívása — 1992/149
Kopcsa József:
Milyen a jó tanár-továbbképzés? — 1997/185
Kopelman M.:
Élvezd tanítványodban a felfedezés örömét! – interjú (Tóth Eszter) — 1992/232
Korsós Ferencné:
A természettudományok komplex tanítása és a matematika — 1976/69
Kose V.:
Alapvető konstansok és SI egységek — 1984/383
Kosztyu János:
Versenyek és kísérletek — 1994/44
Kovách Ádám:
Tanári továbbképzés kutatóintézetben (Vitaülés) — 1986/153
Kovács Géza:
Elgondolások a jövő egyeteméről — 1977/235
Kovács István, Sas Elemér, Brájer László, Skrapits Lajos, Gyarmati Csaba, Poór István, Radnai Gyula, Főzy István:
Rezgések és hullámok I–VIII. — 1980/104, 149, 188, 190, 230, 235, 258, 311
Kovács István, Bérczes György, Brájer László, Skrapits Lajos, Sas Elemér, Poór István, Radnai Gyula, Juhász András, Tasnádi Péter:
Kontinuumok mechanikája I–IX. — 1982/424, 1983/26, 78, 92, 149, 183, 227, 260, 303
Kovács József, Takács Miklós:
A geometriai optika tanításához — 1977/194
Kovács László, Dénes László:
Nukleáris nyomdetektoros alapkészlet — 1990/312
Kovács László:
Szilárdtest-fizika a középiskolában I–II. — 1972/182, 206
Kovács László:
A fizikai ismeretek elsajátításához szükséges gondolkodási műveletek — 1973/308
Kovács László:
Zemplén Győző a fizikaoktatás korszerűsítéséért — 1975/232
Kovács László:
Oktatási kísérletek a természettudomány egybehangolt tanítására — 1976/80
Kovács László:
Fizikalaboratóriumi vizsgafeladatok Angliában — 1977/190
Kovács László:
A Nuffield-rendszerű fizikatanítás — 1977/117
Kovács László:
A szilárdtestek tulajdonságai — 1977/173
Kovács László:
Ted Wenham cambridgei útikalauza — 1991/260
Kovács László:
Newton, Faraday és Rutherford nyomdokain. Nemzetközi fizikatanítási konferencia Cambridge-ben — 1991/36
Kovács László:
Fizikatanítás történeti látásmóddal — 1997/186

Kovács Mihály:
Egymásra merőleges rezgések összetétele — 1957/128
Kovács Mihály:
A mikromat felhasználása az iskolában — 1969/161
Kovács Mihály:
A számítógép fizikai taneszköz I–VI. — 1983/190, 232, 293, 343, 429, 1984/27
Kovács Mihály:
Atomfizika, számítástechnika a Piarista Gimnáziumban (1950–92) — 1994/35
Kovács Pál, Kulcsár András:
Elektromos stopperóra — 1969/57
Kovács Zoltán:
A Seiching-jelenség modellezése — 1997/33
Kovacsics Csaba:
A fonalinga mozgásának vizsgálata — 1986/425
Kövesdi Pál:
Fizika a szegedi Tanárképző Főiskolán — 1979/313
Krassói Kornélia, Zanati Béla:
Jedlik Ányos Gimnázium — 1995/426
Krausz Ottó, Székely Vladimir:
Vetítés nappali fény mellett — 1966/126
Krempasky J.:
A fizika a műegyetemeken — 1978/280
Kroebel W.:
Kutatómunka fizikatanár-jelöltekkel — 1971/118
Kuhn W.:
A színcentrumok, mint a hullámmodell bizonyítékai — 1983/383
Kunfalvi Rezső:
A fizikatanítás korszrűsítésének problémái világszerte — 1969/125
Kunfalvi Rezső:
Finn–Magyar Fizikus Diáktalálkozó — 1978/356
Kunfalvi Rezső:
Atomfizika reliefen — 1984/390
Kunfalvi Rezső:
Tudományos enciklopédia — 1984/400
Kunfalvi Rezső:
A nemzetközi fizikaolimpia amerikai szemmel — 1987/218
Kunfalvi Rezső:
Társulatunk és a tanulmányi versenyek; tehetségkutatás és tehetségfejlesztés — 1989/427
Kuruc Andor:
Rakétapályák szerkesztése elemi módszerrel — 1965/187
Kuti István:
Természettudomány az alsósoknak — 1977/159
Ladik János:
Egy kutató gondolatai az oktatás Európa egyesítésében játszott szerepéről — 1998/347

Lang Ágota:
Hogyan teremtsünk “káoszt” diákjaink fejében? — 1996/390
László Tihamér:
Indukciós elvű mérőműszerek csengőtranszformátorból — 1960/92
László Tihamér:
A fajlagos elektromos töltés mérése a magnetron módszer alapján — 1960/94
Lauterbach R., Mikelskis H.:
Az atomenergia kérdéskörének tanítása — 1982/56
Lederman Leon:
ICSU–CCBS ajánlás a természettudomány terjesztéséért — 1996/177
Lederman Leon:
A természettudomány tanítása — 1999/310
Légrádi Imre:
Elektromosan töltött részecske mozgása mágneses és nehézségi erőtérben — 1981/28
Légrádi Imre:
A karlsruhei koncepcióról — 1994/416
Legszebb kavics (Kóbor Macskák Akadémiája) — 1996/399
Lengyel Sándor:
Kettős ingakészülék harmonikus rezgőmozgások összetevésére — 1958/166
Lifsic E. M.:
Landau egyszerű tanácsai fizikus hallgatók számára — 1978/18
Lijnse P. L.:
A kvantummechanika bevezetésének holland programja — 1978/353
Lijnse P. L., Eijkelhof H. M. C., Klaassen C. V. J. M.:
A tanulók radioaktivitással kapcsolatos fogalmairól — 1990/179
Little R. N.:
A fizikatanárok gyakorlati képzése az Egyesült Államokban — 1971/189
Litz József:
Fizika a pécsi Tanárképző Főiskolán — 1979/312
Lomon E. L., Beck B., Arbetter C. C.:
Gyakorlati problémák megoldása az USMES programban — 1977/34
Loria A., Malagodi C., Michellini M.:
Iskolai kvantumfizika — 1980/185
Lőrincz János, Papp Katalin:
Játék a fizikában – fizika a játékban — 1988/433
Macke W.:
Teljesítménytartalékok a főiskolai oktatásban? — 1964/227
Madas László, Madasné Dobler Márta:
Integrált áramkörös időmérő a kísérletezésben — 1975/104
Madas László:
Kísérletek univerzális fázisjelzővel — 1955/188
Madas László:
Tanszerkiállítás — 1955/20
Madas László:
A demonstrációs csille — 1957/75
Madas László:
Összetett mozgások és a newtoni erőtörvény — 1958/189
Madas László:
A fizikai ingáról — 1965/23
Madas László:
Egy kvantitatív modellkísérlet — 1984/473
Magyar Köztársaság oktatási miniszterének határozata — 1999/352, 388
Magyari László:
Tranzisztorból készített félvezető detektorral működő demonstrációs műszer sugárzás vizsgálatára — 1971/122
Magyarosítsunk, de hogyan? Lézer, lezer, laser — 1969/112
Mai első osztályosok a 21. század polgárai — 1967/352
Major Péter:
Gondolatok a fizikusképzésről — 1971/120
Makai Lajos:
Szabadesés és rezgőmozgás kísérleti tanulmányozása — 1953/124
Makai Lajos:
Két mérőkísérlet az elektromosság tanából — 1954/155
Makai Lajos:
Az egyenesvonalú egyenletes mozgás és a súrlódás kísérleti vizsgálata — 1954/153
Makra Zsigmond:
A négyszögletes kerék első feladatáról — 1981/382
Makra Zsigmond:
Hogyan számoljunk gyorsan és jól, vagy lassan és rosszul? — 1982/120
Márk Géza:
A modern fizika alapjai a műszaki menedzser-képzésben — 1997/298
Marosvári Sándor:
Legjobb az egyenes út — 1975/275
Marx György, Tóth Eszter:
Modellalkotás a természettudományi nevelésben — 1981/349
Marx György, Tóth Eszter:
Rend és energia — 1982/407
Marx György:
A centrifugális erőről — 1953/20
Marx György:
A mechanika alaptörvényeinek szerepe az oktatásban — 1955/69
Marx György:
Módszertani konferencia Prágában (1961) — 1962/32
Marx György:
Kutatóképzés külföldön és hazánkban — 1964/121
Marx György:
Fizika tízen alul — 1970/1
Marx György:
Megoldhatatlan feladatunk: a fizikatanítás — 1971/6
Marx György:
Atomok az iskolában — 1972/128
Marx György:
Milyenek az atomok és mit tanítsunk róluk? — 1975/24
Masatoshi Nakayama:
A természettudományos műveltség tanmenete — 1997/302

Máté Zoltán:
Előadáshiba – előadástempó — 1982/40
Mátrainé Kardos Judit, Tarján Imre:
Demonstrálás függőleges síkban — 1955/116
Mattila J. O.:
Sztereo fényképezés — 1980/70
Mattila J. O.:
Ebéd utáni magasságmérő — 1982/223
Mayer Farkas:
A bencés iskolák természettudományi tanítása — 1996/146
Medgyessy Pál:
Készülék egyirányú rezgések eredőjének szemléltetésére — 1951/3/12
Megyeri István:
Robotokról a középiskolában — 1986/423
Mestmäcker E.:
Változó oktatási rendszerek — 1994/414
Miklós Erika:
Érdekességek a magyar fizikai szaknyelv kialakulásáról — 1991/292
Mitnyán László:
Kompenzációs csőrugós műszerek — 1962/274
Molnár László:
Folyadékkal tölthető levegőlencse — 1988/113
Molnár László:
Egyszerű relatív pirheliométer — 1988/148
Molnár Miklós:
Elektronikus eszközök a statisztikus fizika tanításához — 1988/270
MTA:
Javaslat a természettudomány tanítására I–II. — 1976/258, 310
MTESZ Oktatási Bizottsága:
A pedagógusok problémái — 1972/221
MTESZ Oktatási Bizottsága:
A fizika–kémia–biológia koncentrációs problémái — 1972/191
MTESZ Oktatási Bizottsága:
A természettudomány tanításának problémái — 1972/156
Nagy Ágnes:
Az egyetemi felvételi rendszer hiányosságának vizsgálata — 1975/103
Nagy Emil, Kovács László:
Elektromos “fekete doboz” — 1979/146
Nagy Emil:
Tanulókísérleti tápegység — 1979/147
Nagy János, Nagy Jánosné:
Metronóm vezérlésű lejtő az egyenletesen változó mozgás tanításához — 1964/258
Nagy János:
Kísérleti kutatófizikusok képzése Debrecenben — 1964/397
Nagy Kázmér, Skrapits Lajos:
A középiskolai fizikatanárok egyetemi továbbképzése — 1972/160
Nagy Márton:
Sopron, a fizika-tehetségkutatás fellegvára — 1991/97
Nagy Mihály:
A fizikaoktatás kérdései Bulgáriában — 1975/118
Nagy Mihály:
A fizikatanárok továbbképzéséről — 1990/286
Nagy Róbertné:
A matematika és fizika tanítás problémái a műszaki főiskolákon — 1980/360
Nagy Zoltán:
Az elektromosság elemi töltésének meghatározása Millikan-módszerrel — 1959/26
Nukleáris tanárképzés — 1998/316
Ogborn John:
Az impulzust először: alternatív út Newton törvényeihez — 1976/236
Ogborn John:
A második főtétel — 1976/193
Ogborn John:
Mit és hogyan tanítsunk? — 1978/217
Ogborn John:
Forradalom a természettudományos tantervben — 1979/33
Ogborn John:
Meditációk az energia tanításáról — 1982/48
Orvosi Fizikai Intézet Munkaközössége:
Fotométer és polariméter — 1950/16
Öveges József:
A háromféle rádióaktív sugárzás kimutatása egyszerű anyagokkal és eszközökkel — 1950/17
Páhán István:
Tehetséges tanulók segítése — 1987/358
Pákász István:
Tehetségkutatás — 1987/258
Pálffy Györgyné:
Általános iskolai fizikaoktatás — 1970/4
Pálffy Györgyné:
Természetismeret az általános iskolák alsó tagozatában — 1972/216
Papp Györgyné, Gecső Ervin:
Hogyan gondolják a magyar tizennyolcévesek? — 1990/251
Papp Katalin, Molnár Miklós:
“Fényes” képeskönyv — 1997/189
Papp Katalin, Józsa Krisztián:
Legkevésbé a fizikát szeretik a diákok? — 2000/61
Papp Katalin:
Miniszter voltam néhány óráig — 1988/35
Papp Katalin:
Mit tudnak a magyar fiatalok? — 1991/286
Papp Katalin:
Globális Kérdések – globális felelősség — 1991/20
Papp Katalin:
Hungarian schools: past, present and future — 1999/220
Papp Zoltán, Pappné Patai Anikó:
Mit tehetnénk a fizika-attitűd javításáért? — 2000/234
Párkányi László:
Az indukált feszültség kimutatása sűrítős elektroszkóppal — 1957/84
Párkányi László:
Elhajlás rácson — 1963/279
Párkányi László:
Merev test forgó mozgása — 1965/92
Patkó György:
Fizika az egri Tanárképző Főiskolán — 1979/308
Patkós András:
Fizikus-hallgatók résztanulmányai az Európai Fizikai Társaság Diákmobilitási Programjában — 1998/98

Péntek Kálmán:
Energia, hát az mi? — 1984/147
Pietschmann H.:
Milyen legyen a jó előadás? — 1970/278
Plósz Katalin:
Kísérletek sugárzó hővel — 1997/190
Plósz Katalin:
A Mikola verseny helyezettjei a CERN-ben — 1997/34
Plósz Katalin:
A hőmérsékleti sugárzás bemutatása az iskolában — 1998/102
Pócza Jenő, Sas Elemér:
Egyszerű kísérletek optikai leképező rendszerek felbontóképességének bemutatására — 1959/250
Poór István:
Demonstrációs kísérletek mikrohulámokkal — 1964/285
Poór István:
Fizikai dolgozók gyermekei egyetemi felkészítése — 1975/80
Poór István:
Az impulzusmomentum fogalmának kialakítása — 1985/75
Poór István:
A Gibbs-féle paradoxon — 1987/231
Power Colin N.:
Új társadalmi szerződés — 1999/311
Prohászka Kamill:
A Maxwell-féle elmélet a középiskolában — 1959/283
Purves A. C.:
Nemzetközi vizsgálat a természettudományok eredményességéről — 1988/330
Radnai Gyula, Schuszter Ferenc:
Egy érdekes rezgésköri jelenségről — 1966/381
Radnai Gyula:
A vetítés — 1965/320
Radnai Gyula:
Egyszerű rendszerek egyensúlyi állapota és a termodinamikai állapotfelület — 1978/223
Radnai Gyula:
Mitől függ a levegő viszkozitása? — 1982/270
Radnai Gyula:
A Joule–Thomson-effektus — 1985/306
Radnai Gyula:
Az eötvösi kísérleti fizika szelleme a Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapokban — 1994/29
Radnóti Katalin:
Relativitáselmélet középiskolásoknak — 1981/110
Radnóti Katalin:
A Boltzmann-eloszlás alkalmazása kémiai példákra — 1982/178
Radnóti Katalin:
A lézer működéséről a középiskolában — 1983/271
Radnóti Katalin:
Milyen napjainkban a tizenévesek atomenergiához való viszonya — 1988/157
Radnóti Katalin:
Néhány megjegyzés a fizikatanárok képzésével kapcsolatban — 1995/310
Radnóti Katalin:
Magyarországon élő távol-keleti diákok — 1997/412
Razumovszkij V.:
Természettudományos nevelés a mai orosz iskolákban — 1996/158
Rogers Eric M.:
Újfajta vizsgáztatás fontossága a tanárképzésben — 1971/220
Rogers Eric M.:
A kvantummchanika tanításáról — 1977/216
Rogers Eric M.:
Axiómák és mítoszok — 1978/429
Rogers Eric M.:
Valóság Ό modellek Ό gyerekek — 1986/16
Rogers Eric M.:
Mese a fizikatanítási konferenciákról — 1994/182
Rontó Györgyi:
Gondolatok az orvostanhallgatók biofizika oktatásáról — 1983/347
Rontó Györgyi:
Orvostanhallgatóink első találkozása Békésy Györggyel — 1999/369
Ronyecz József, Takács János:
Kis időtartamok mérésére szolgáló elektronikus óra — 1974/85
Ronyecz József:
Kiegészítés a gáztörvények tanításához — 1966/41
Ronyecz József:
A póluspárok száma és a frekvencia kapcsolatának kísérleti elemzése — 1969/188
Ronyecz József:
Kiegészítés a gáztörvények tanításához — 1970/53
Ronyecz József:
Légpárnás kísérletek a középiskolai fizikatanításban — 1972/85
Ronyecz József:
Kinematika a középiskolában — 1975/271
Ronyecz József:
Légpárnás tengely és alkalmazása fizikai kísérletekhez — 1975/346
Ronyecz József:
A forgó mozgás kinetikai elemzése légpárnás készlettel — 1978/193
Ronyecz József:
Félvezetőellenállások termikus tulajdonságainak elemzése — 1989/274
Ronyecz József:
A fényabszorpció kísérleti vizsgálata — 1993/412
Rosenberg E.:
A finn oktatási rendszer — 1978/271
Ryu Tae:
Felmérés a japán középiskolákban folyó fizikaoktatásról — 1978/383
Ryu Tae:
Új trendek a japán középiskolai fizikatanításban — 1992/267
Ryu Tae:
Japán kultúra, tudomány és oktatás — 1997/384

S. Tóth László:
Néhány demonstrációs eszköz a csillagászat tanításához — 1977/219
S. Tóth László:
Szerkesztési gyakorlatok bolygó időkoordinátájának meghatározására I–II. — 1983/187, 229
Sarkadi Ildikó:
Finn tanárok Magyarországon — 1979/425
Sárközi János:
További egyszerű kísérletek — 1993/498
Sas Elemér, Tasnádi Péter:
Válasz a felvételi vizsgák kérdéseire — 1976/40
Sas Elemér:
Influenciagép keltette áram hőhatásának bemutatása — 1956/23
Sas Elemér:
Demonstrációs ionizációs kamra — 1961/286
Sas Elemér:
Archimedes törvénye és a demonstrációs fizikaoktatás — 1964/326
Sas Elemér:
Módszertani kérdések az egyetemi oktatásban — 1968/347
Sas Elemér:
Atommodellek mai szemmel — 1969/114
Sas Elemér:
Kísérletek a súlytalanságra — 1985/197
Scharnitzky Viktor:
Főiskolai oktatók tanácskozása — 1992/120, 440
Schlichting H. J., Backhaus U.:
Kaotikus játékok — 1988/291
Schmidt György Péter:
A kozmikus sugárzás vizsgálata középiskolában — 1994/178
Sebestyén Dorottya:
Integrált természettudományos tantárgyak külföldön — 1979/150
Sebestyén Dorottya:
Gondolatok egy műszaki főiskola fizika oktatásáról — 1988/40
Sebestyén Róbert, Lévai Tibor:
A radioaktivitás és a nukleáris technika kísérleteken alapuló oktatása — 1997/59
Sebestyén Zoltán:
Magfizikai kísérletek 14 éves tanulóknak I–II. — 1998/31, 168
Selényi Pál:
Hol a hiba? — 1950/13
Shi Yaoru:
A Fizikai Olimpia és Yu Haitao kibontakozása — 1997/410
Shimizu S.:
Levél a tanárokhoz — 1993/250
Simon László:
Ellenelektródos elektroszkóp — 1965/378
Simon László:
Egyszerű ultrahang generátor és a vele végezhető kísérletek — 1970/281
Simon László:
Légpárnás mechanikai modell — 1971/217
Simon László:
Eszközkészlet az elektromágneses hullámok vizsgálatához — 1989/313
Simon Péter:
A speciális relativitáselmélet alapjai konvekciós áramok elméleti vizsgálatával — 1998/210
Skrapits Lajos:
Az energiafogalom fejlődése — 1984/435
Skrapits Lajos:
Fizikai kísérletek képmagnetofonon — 1985/396
Somogyi György, Medveczky László, Nagy Mihály:
Szilárdtest nyomdetektorok az oktatásban — 1971/344
Staszel M.:
Az anyagszerkezet tanítása elemi szinten — 1980/152
Staszel M.:
Pro és kontra — 1984/134
Stoneman C.:
Kockázat és felelősség a természettudományok tanításában — 1991/23
Sükösd Csaba:
Az állapotfüggvények “színe” — 1997/194
Sussman A.:
“Amerisztrojka” és a természettudományos oktatás — 1995/66
Suzuki H., Takashige M., Tanuma S.:
Mágneses lebegő vonat modellje — 1994/107
Swan P. A., Swan C. W.:
A világűr, mint egyedülálló oktatási nevelési módszer — 1984/196
Szabó Árpád:
A fizika, mint iskolai tantárgy — 1993/29
Szabó Árpád:
A természettudományos nevelés tendenciái — 1995/349
Szabó Árpád:
Fizikaoktatás Ukrajnában — 1996/162
Szabó Gábor:
A csillagászati tananyag komplex szemléltetése — 1988/116
Szabó J., Sztaricskai T., Svingor É.:
Kisfelületű fotométer az elhajlás jelenségének vizsgálatához — 1971/374
Szabó József, Sztaricskai Tibor:
A Boltzmann-állandó közvetett meghatározása — 1976/152
Szabó József:
Egyszerű módszer a Stefan–Boltzmann-törvény kísérleti igazolására — 1979/148
Szabó József:
Egyszerű módszer a Planck-állandó közvetett meghatározására — 1989/253
Szabó József:
A Planck-állandó közvetlen meghatározása — 1994/214
Szagadejev R., Fabrikant V., Gribov L., Kapitza Szergej:
Hogyan tanítsunk fizikát? — 1977/270
Szalay A. Sándor:
Matematikai Lapok és a magyar csoda — 1998/252
Szalay Kálmán:
Megjegyzések a gáznyomás kinetikai magyarázatához — 1964/283
Szalay Sándor:
Hogyan építsük újjá a középiskolák fizikaszertárait? — 1980/120
Szász András:
Az ELTE fizikusképzése — 1978/200
Székely László:
Mekkora a hidrosztatikai nyomóerő? — 1974/376
Székely László:
A váltóáramú ellenállások tanítása — 1984/387
Szent-Györgyi Albert:
Gondolatok a nevelésről — 1993/356
Szentirmay Zsolt:
A sztereovetítés fizikája — 1965/376
Szimán Oszkár:
A napállandó mérése vízkaloriméterrel — 1959/158
Szombathy Miklós:
A középiskolai pontmechanika erőfogalom tanítás — 1973/128
Szombathy Miklós:
A negyedik osztályos kísérletről — 1979/305
Szűcs Ervin:
Robotok és interfészek — 1986/261
Szűcs László:
A fizika és kémia koordinációs lehetőségei az általános iskolában — 1977/232
Tájékoztató a Reaktortechnika szakirányú továbbképzésről — 2000/106
Tamás Gyula, Tarján Imre:
Kísérletek rezgőmozgással, hangjelenségekkel kapcsolatban I–IV. — 1952/75, 1953/22, 43
Tamás Gyula:
Vegyes kísérletek — 1951/3/25
Tamm Igor M.:
Tehetségkutatás — 1962/189
Tanulók tudásszintjének harmadik világfölmérése — 1998/302
Tar Domokos:
A szülők és a környezet szerepe a fiatalok fizika-attitűdjének megjavításában — 2000/348
Tarján Imre, Voszka Rudolf:
Néhány kísérlet a Rayleigh-féle szórással kapcsolatban — 1953/157
Tarján Imre:
Egyszerű kísérletek — 1951/3/21
Tarján Imre:
Középiskolai kísérletek az indukcióra és a váltóáram tulajdonságaira I–II. — 1951/4/20, 1952/16
Tarján Imre:
Tanulmányút a Szovjetunióban — 1955/38
Tarján Imre:
Fontos az orvosképzés isΌ — 1996/220
Tarján Imre:
Mozaikok a fizika oktatásáról orvosképzésünkben — 1997/287
Tarnóczy Tamás:
Fizikusképzés Göttingában — 1957/174
Tarnóczy Tamás:
A szovjet oktatásügy helyzetéről — 1958/230
Tasnádi Péter:
A fizikában felhasznált matematikai fogalmak kialakításának speciális vonásai — 1975/431
Tasnádi Péter:
A Fermat-elv — 1977/272
Természettudományos nevelés a távlatokban — 1981/463
Thomsen Paul:
Kérdezd a természetet! — 1980/383
Thomsen Paul:
Magfizika-oktatás minden fiatal számára — 1982/67
Tomcsányi Péter:
“Aki sokat markolΌ” (A fizika tantervekről) — 1986/398
Tompa Klára:
Az Univerzum c. hangosított diasorozatból — 1988/439
Török Ferenc:
Gillespie-módszer, molekulaalak — 1975/77
Török Tivadarné:
Komplex természettudományi oktatók a középiskolákban — 1973/32
Török Tivadarné:
A természettudományos tárgyak összehangolásának törekvéseiről — 1973/384
Török Tivadarné:
Komplex kémia- és fizikaoktatás a középiskolában — 1974/84
Tóth Eszter:
Kvantummechanika középiskolásoknak I–II. — 1973/113, 142
Tóth Eszter:
Atomfizika 14 éveseknek — 1973/160
Tóth Eszter:
“Lendülettel” kezdett mechanika — 1977/480
Tóth Eszter:
Részlet a IV. gimnáziumi fizikatankönyv pályázatából — 1979/234
Tóth Eszter:
Morzsák a morzsákról — 1981/200
Tóth Eszter:
Tohu va BohuΌ (a II. főtétel tanítása az általános iskola 6. osztályában) — 1992/226
Tóth Lajos, Benkő Károly:
Spirálrugóra függesztett gömb rezgőmozgása, ha eséssel indul — 1958/91
Tóth Lajos, Török sándor:
A nehézségi gyorsulás meghatározása rugós mérleggel — 1961/223
Tóth Lajos:
Henger és gömb legördülése lejtőn — 1953/159
Turchányi György:
A Szovjetunió szakköreiről — 1950/7
Ujházy Géza:
A természettudomány egybehangolt tanítása — 1975/120
Ujházy Géza:
A tankönyvek bírálatával szemben támasztott követelményekről — 1982/440
Ujj János:
STUDEXPO — 1978/316
Ujj János:
Mutasd meg a fizikakönyvedet, megmondom hol jártál! — 1979/269
Ujj János:
A működésben van nyugalom — 1982/479
Ujj János:
Szimulált elektronállapotok — 1986/272
Ujvári Sándor:
Bányában dolgoznak a fizikatanárok — 1994/41
Ujvári Sándor:
CERN expedíció — 1994/181
Ujvári Sándor:
Környezetérzékeny fizikatanítás a középiskolában — 1997/198
Ujvári Sándor:
Nukleáris tanárok kalandozásai (Pécs, Paks, Muhi, Turnu-Severin) — 1998/273

Valkó Iván Péter:
A műszaki egyetemi mérnök-fizikus képzésről — 1970/20
Valovics István:
Számítógépek a francia iskolában és nálunk — 1983/180
Valovics István:
A TII programjai a gimnáziumi fizika oktatáshoz I–II. — 1986/232, 274
Vámos István:
Mikroszámítógépek a francia iskolában s nálunk — 1983/180
Vámos István:
Mikroszámítógépek összekapcsolása fizikai kísérleti eszközökkel — 1988/118
Vannay László:
Mérési gyakorlatok diákok részére a BME Fizikai Intézetében — 1999/275
Váradi Magdolna:
Az atomszerkezet tanítása: Rutherford szórási kísérlete — 1981/156
Varga Ernő:
Az anyagszerkezet tantárgy struktúrája és metodikai kérdései — 1974/348
Varga Ernő:
A homokvárépítéstől a mesterséges holdakig — 1978/386
Varga Lajos:
Az új országos fizika tanterv — 1976/384
Varga Tamás:
Zsebszámológépek — 1976/440
Varjú Katalin:
Fizikusképzés Canterbury egyetemén — 1996/171
Váry Béla:
A mértékrendszerek tanári szemmel — 1965/184
Vastagh György:
A Magyar Nukleáris Társaság Tanártagozata — 1992/153
Vastagh György:
A c mérése “otthon” — 1997/343
Vastagh György:
Intenzív nukleáris továbbképzés — 1997/200
Végh András, Wiedeman László:
A hőmérsékleti sugárzási modell megoldása számítógéppel — 1988/354
Végh András:
A mechanikai hasonlóságokról — 1986/269
Vélemények a tehetséggondozásról — 1994/451
Vélemények a felsőfokú fizikaoktatási tanulmányról — 1995/251, 284, 356
Velkay Pál:
Vannak még gondok — 1978/320
Veres Mihályné:
Tapasztalatok az I. o. gimnáziumi fizika tananyagáról — 1983/120
Vermes Miklós, Wiedemann László:
A rugalmas fonalú ingáról — 1966/24
Vermes Miklós Alapítvány — 1992/280
Vermes Miklós:
Kísérlet a szabadesés úttörvényének megfigyelésére — 1950/21
Vermes Miklós:
A körmozgás szerepe a gimnáziumi tanításban — 1952/7
Vermes Miklós:
A forráspont csökkenése magasabb helyeken — 1954/91
Vermes Miklós:
Áramlásos hőterjedés bemutatása — 1954/92
Vermes Miklós:
Készülék a gáztörvény bemutatására — 1954/93
Vermes Miklós:
Módszer a fémek lineáris hőkiterjedésének megvizsgálására — 1954/92
Vermes Miklós:
Mérőkísérletek az ellenállásnak a hőmérséklettől való függésére — 1959/219
Vermes Miklós:
A folyadékok különböző hőkiterjedésének bemutatása — 1959/218
Vermes Miklós:
Egyszerű kísérletek a diffúzió megfigyelésére — 1960/375
Vermes Miklós:
A fizika középiskolai tantervéről — 1960/30
Vermes Miklós:
Hőtani bemutató kísérletek — 1963/222
Vermes Miklós:
A mágnességtan tanításáról — 1964/100
Vermes Miklós:
A rakéta mozgása — 1969/370
Vermes Mikós:
A termodinamika gimnáziumi tanításáról — 1969/58
Vidó Imre:
Visszapillantás az általános iskolai fizika-szaktárgyi vetélkedőkre — 1979/287
Vozáry Pálné:
Gázok hőkitágulási együtthatójának meghatározása Melde-féle csővel — 1955/157
Wagner Éva:
Hatodikosokat tanítottam — 1979/318
Watanabe Norio:
Hipotézis–kísérlet módszer a középiskolai oktatásban — 1997/401
Weinrich Ida:
Érdekességek a franciaországi fizikatanításban — 1988/390
Wenham E. J.:
A fizikatanárok továbbképzése — 1971/309
Werle Josef:
Elméleti fizikusok képzése Lengyelországban — 1960/219
Wiedeman László:
Válasz Isza Sándornak — 1976/400
Wiedeman László:
A PTK 1072 számológép felhasználása a középiskolai fizikaoktatásban — 1983/31
Wiedeman László:
Rugó tömegének figyelembevétele harmonikus rezgéskor — 1988/69
Wiedemann László:
Súrlódásos mozgás körlejtőn — 1964/229
Wiedemann László:
Folyadéktömeg forgásba hozatala — 1968/85
Wiedemann László:
Középiskolai demonstrációs kísérletek matematikai elemzése — 1970/95
Wiedemann László:
Hőáramlás konvekcióval — 2000/242
Wiedemannn László:
Gázdiffúziós kísérletek termodinamikai értelmezése — 1973/155
Wilke Hans-Joachim:
Látványos kísérletek műanyag palackokkal — 2000/169
Zámori Zoltán:
Egy diplomamunkáról — 1976/118
Zámori Zoltán:
Hogyan tanítják a robotokat? — 1986/196
Zátonyi Sándor, ifj. Zátonyi Sándor:
Egy alternatív tankönyvsorozat — 1993/295
Zátonyi sándor:
Diagnosztikus eredményvizsgálat az általános iskola 6. osztályában — 1991/181
Zátonyi Sándor:
Az általános iskolai fizikatanítás fejlődéséről és jelenlegi helyzetéről — 1979/281
Zátonyi Sándor:
Tantervek, tankönyvek és tanulói eredmények az általános iskolában — 1985/278
Zeldovics Ja. B.:
Hogyan tanítsuk a fizikát és annak matematikai hátterét tizenéveseknek? — 1979/396
Zemplén Győző:
A fizikai oktatás reformjáról — 1979/337
Zserjehov G.:
Technikai berendezések működési elvét szemléltető demonstrációs kísérletek leírása — 1953/127
Zsoldos Lehel:
Termoelektromos hűtőelemek vizsgálata a hallgatói laboratóriumban — 1966/97