A FIZIKA TANÍTÁSA
Abonyi Iván: Sopron és a tehetséggondozás — 1991/99
Adorján Ferencné: Tapasztalataim a tehetséggondozás egyik módszeréről — 1991/337
Adorján Ferencné: Fizika szakkör angol nyelven a budapesti Jókai Mór Általános Iskolában — 1992/114
Adorján Ferencné: Természettudományokról angolul — 1993/24
Almási István: Fizikafeladatok tanulókísérleti megvalósítása — 1989/422
Almási István: Elektronika a fizikaoktatásban — 1989/392
Általános iskolás diákok tudásszintje — 1996/400
Amaldi E.: A fizikatanítás problémái — 1969/330
Amerika veszélyben — 1993/374
Asbóth János: Csokoládébúvár — 1997/341
Atkin J. M., Karplus R.: Felfedezés vagy megláttatás — 1966/28
Atkin J. M., Karplus R.: Az ELTE oktatásának továbbfejlesztése — 1969/90
Atkins P. W.: A tankönyv dimenziójának kiterjesztése — 1986/12
Badriag K. Á.: A fizika helye a lengyel középiskolákban — 1986/463
Bagány Mihály: Táblázatok és képletgyűjtemény — 1984/478
Bagoly Zsolt, Kovács László: Optikai “fekete doboz” — 1981/27
Bakányi Márton: Az iskoláról — 1977/160
Bakos Tamás, Koppány Attila: Radonfigyelés a balatonfüredi Lóczy Lajos Gimnáziumban — 1991/71
Bakos Zsoltné: Nemzeti Szakképzési Intézet — 1990/345
Baksa Péter: Jedlik Ányos Informatikai Szakközépiskola — 1995/426
Balázs Lóránt, Báthory Zoltán, Marx György: Látogatóban a Nuffieldnél — 1975/427
Balogh Illés, Kovács László: A nehézségi gyorsulás mérése elektromos stopperrel — 1980/151
Balyi Károly: Az elemek fényvisszaverő-képességének periodicitása — 1971/109
Bán Sándor: Szappanfilm két gyűrű között — 1985/350
Bánhalmi József: Eredményeink a természetismeret kísérleti oktatásában — 1979/303
Bánhalmi József: Fizika a nyíregyházi Tanárképző Főiskolán — 1979/310
Bardócz András: Szabó Gábor, a fizika tanára — 1994/339
Barna Pétrer, Groma Géza, Kurucz István, Keszthelyiné: Mérési gyakorlatok a fizikus hallgatók laboratóriumában I–II. — 1958/94, 128
Bártfai Tamás, Vermes Miklós: A potenciál kiszámításáról — 1962/289
Bártfai Tamás: A gimnáziumi új fizika tankönyvekről — 1968/156
Bartucz Mária, Ruff Imre: A statisztikus termodinamika elemeinek bevezetése a középiskolában — 1976/432
Báthory Zoltán: Természettudományos oktatásunk egy nemzetközi vizsgálat tükrében — 1975/387
Batta Gyula: Gondolatok a fizikusképzés kapcsán — 1980/279
Beke Dezső: A fizika felsőfokú oktatása Magyarországon I–III. — 1995/173, 244, 280
Benkő Károly, Tóth Lajos: Az inga lengésidejének függése a nehézségi gyorsulástól — 1957/78
Bérces György, Főzy István, Juhász András, Tasnádi Péter: Egy versenyfeladat margójára — 1981/180
Bérces György, Főzy István, Juhász András, Tasnádi Péter: Molekulasúly meghatározása Bunsen-féle effúzióméterrel — 1991/67
Bérces György, Főzy István, Juhász András, Tasnádi Péter: Makromolekuláris anyagok molekulatömege és viszkozitása — 1993/18
Bérczes György, Főzy István, Juhász András, Tasnádi Péter: Az alkohol–víz elegyek tulajdonságairól — 1982/351
Berényi Dénes: Tapasztalatok egyetemi fizikus hallgatók szemináriumi foglalkozásával kapcsolatban — 1965/156
Berényi Dénes: Gondolatok és megjegyzések egy amerikai tanulmányúttal kapcsolatban — 1965/373
Berényi Dénes: Mi a fizikatanításunk alapkoncepciója? — 1972/64
Berényi Dénes: Oktatás vagy kutatás? — 1974/256
Berényi Dénes: Az erők egyesítése vagy szétforgácsolása? — 1976/119
Berényi Dénes: Modern fizika a gépészmérnöki tudományokban és gyakorlatban — 1989/465
Berényi Dénes: Hozzászólás Papp Zoltán és Pappné Patai Anikó véleményéhez — 2000/242
Bernolák Kálmán: Néhány középiskolai fizikai kísérlet — 1951/3/14
Bhattacharya P. C.: A fizika India egyetemein — 1961/187
Bialkowski G.: A kreatív gondolkodás tanítása a fizikában — 1981/355
Biszterszky Elemér: Nukleáris oktatás Magyarországon — 1994/78
Black P.: Értékelés és visszacsatolás a természettudományos oktatásban — 1995/23
Blészer Jenő: A Fermat-elv és alkalmazásai — 1975/95
Blészer Jenő: Relativitáselmélet – középiskolásoknak — 1976/25
Bliss J. P.: A “véletlen” és a “valószínűség” a gyermekek fogalomvilágában — 1975/424
Bock Sándor: Interkamera — 1963/119
Bódi Sándor: Kondenzátor–tekercs áramkör ki- és bekapcsolásánál fellépő jelenségek — 1958/259
Bodócs István: A körmozgás energetikája — 1964/257
Bodócs István: Fázisviszonyok és rezonanciajelenségek vizsgálata ködfénylámpákkal — 1965/50
Bogacsev A. F.: Van-e szükség szakosított fizikai–matematikai iskolákra? — 1979/419
Bolgár Ferenc: Túlterhelés–tehetség–tanterv — 1973/256
Bölönyi György: Fizikai távmérők — 1976/391
Bóna Ervin: Interdiszciplináris információk a Fizikai Szemlében — 1969/159
Boros Dezső: Gondolatok az új gimnáziumi tantervről — 1982/480
Boros Dezső: Csodák palotája — 1996/396
Boros János: Néhány új kísérleti eszköz — 1951/2/25
Borsányi József, Koczkás Gyula: Rádiópad — 1951/3/18
Bothe W.: Néhány jótanács ifjú fizikusoknak — 1959/126
Budai Patroklosz: Miért, mit, hogyan? (Az egyetemi oktatásról) — 1990/224
Bujdosó Ernő: α-részecskék kimutatása diapozitív lemezben — 1956/163
Bukovszky Ferenc: Az impulzustétel és néhány alkalmazása — 1956/93
Bukovszky Ferenc: Gondolatok a korszerű fizika-oktatáshoz — 1965/324
Bukovszky Ferenc: Hengeres tekercs mágneses terének vizsgálata — 1968/96
Bukovszky Ferenc: Árammérés karos mérlegen — 1968/61
Bukovszky Ferenc: Kísérletek rúdingával — 1969/282
Bukovszky Ferenc: A fizikaoktatás reformja Ausztráliában — 1970/346
Bukovszky Ferenc: Fizikaoktatás Nyugat-Afrikában — 1972/313
Buvári András: Feladatfetisizmus és fizikai tartalom — 1969/371
Buvári András: Optikai demonstrációs csomag — 1969/116
Buvári András: Fiktív erők oktatása az írásvetítő segítségével — 1975/434
Carlson E. H.: Termeljünk szilíciumvirágokat — 1986/160
Chatel P., Kedves Ferenc: Javaslat a fizikus-képzés reformjára — 1968/349
Clark C. M.: A jó tanár — 1990/262
Cornides István: Az egyetemi és középiskolai fizikaoktatás kapcsolatai — 1950/24
Csaba György: Asztrofizika a középiskolában — 1987/462
Csákány Antal: Kaptafa-fizika (mérnökszemmel a fizika-oktatásról) — 1977/40
Csákány Antalné, Borszéki Sándorné: Gondolatok a természettudományok oktatásáról — 1972/256
Csákány Antalné: A hőtan alapfogalmainak tanításáról — 1976/108
Csákány Antalné: Merre van előre? – Visszafelé! — 2000/319
Csányi Vilmos, Kajtár Márton, Marx György: Szovjet iskolákban — 1976/184
Cseh Géza: Az Eötvös-effektus kimutatása sajátkészítésű eszközzel — 1981/31
Csekő Árpád: Fényforrások fizikai kísérletekhez — 1951/2/30
Csekő Árpád: Sok forgómozgás magyarázatában helytelen centrifugális erőről beszélni — 1952/44
Csekő Árpád: Hengerrudas keret alkalmazása forgómozgások bemutatására — 1954/51
Csekő Árpád: Elektromágnes zárási és nyitási áramerősségének vizsgálata — 1957/29
Csekő Árpád: A folyadékot tartó edény hőokozta tágulásának kimutatása — 1958/63
Csekő Árpád: Demonstrációs elektrométer feszültségforrással — 1959/89
Csekő Árpád: Elektromágneses hullámzásokról — 1963/115
Csekő Árpád: Fluoreszcencia kísérletek és oktatási felhasználásuk — 1967/155
Csekő Árpád: A gravitációs állandó meghatározása Ozsgyáni László gravitációs ingájával — 1967/59
Csekő Árpád: A molekulamozgás hőmérsékletének demonstrálása — 1969/23
Csekő Árpád: Kísérletsorozat az elektromos és mágneses mennyiségek megismeréséhez I–III. — 1970/149, 178, 212
Csekő Árpád: A hőtan tanításának javítását célzó törekvésekről — 1972/253
Csekő Árpád: A tanulók érdekében készülnek a szemléltető eszközök — 1974/192
Csekő Árpád: A Zeeman-jelenség szemléltetéséről — 1974/280
Csekő Árpád: A tanári munka sokrétűsége — 1975/355
Csekő Árpád: A tanári munka sokrétűsége — 1975/354
Csekő Árpád: “A fény, mint energiahordozó” tanításáról — 1979/397
Csekő Árpád: Az elektronspin tanításáról — 1979/417
Csekő Árpád: A D és H vektorok mellőzéséről — 1983/159
Csekő Árpád: A fényelektromos hatás tanítása — 1985/37
Csekő Árpád: A lejtőn kialakuló erőegyensúly tapasztaltatása — 1985/358
Cseresznyés József: Geiger–Müller-számlálócső az atomfizika tanításához — 1956/99
Csikai Gyula: A fizika tanításáról — 1975/384
Csikai Gyula: Javaslat a fizika-tankönyvek véleményezésére — 1982/400
Csoma Zsigmond: Határátmenet a kvantummechanikából a klasszikus mechanikába — 1983/381
Csoma Zsigmond: Hasonlóság a hullámcsomag szétfolyása és a hőmozgás között — 1988/76
Ό“csont törhet, vihar tombolhat, de tanítani kell.” (Clark C. M. vándorérem: Boros Dezső) — 1990/287
Cynolter Gábor: Diákok a CERN-ben — 1992/364
Darvas Andor: Egyszerű áramlási kísérletek egyszerű eszközökkel — 1956/137
Dede Miklós, Demény András: A mechanika húszparancsolata — 1976/335
Dede Miklós, Isza Sándor: Newton II. törvénye kísérleti igazolása — 1979/351
Dede Miklós, Isza Sándor: Részlet a gimnázium II. osztályának készülő kísérleti tankönyvéből — 1979/110
Dede Miklós: A mechanikáról és a mechanika tanításáról — 1970/188
Demény András: Mire valók a mechanikai kísérletek? — 1976/16
Demeter Katalin: A tudománytörténet szerepe a tanításban — 1979/320
Denkinger Géza: Váltakozó áram effektív értékének és teljesítményének tanítása — 1961/128
Drommer Gyuláné: A termodinamika elemeinek tanítása a középiskolában — 1968/88
Ebison M.: Modellek a természettudományban — 1980/118
ELTE Fizikus Szakbizottság: Fizikus tanterv az Eötvös Loránd Tudományegyetemen — 1963/254
Ember és természet – Nemzeti Alaptanterv tervezet — 1995/300
Eötvös Loránd: A fizika tanítása az egyetemen — 1994/211
Eskola K., Routti J.: Fizika Finnországban — 1979/197
Európa Tanács ajánlása a kiváló gyermekek neveléséért — 1996/178
Even E.: A napenergia tanítása — 1993/288
Fairbrother R. W.: Morzsák a fizikában is? — 1981/200
Fang Xing, Li Wen Long: Vízágyú infravörös keresővel és célzóberendezéssel — 1997/400
Farkas Gyula: Néhány módszertani megjegyzés a kinematika és a dinamika elemeinek tanításához — 1976/342
Farkas Henrik, Hild Erzsébet: A napfogyatkozás kétdimenziós modellje — 2000/97
Fáy Árpád: Fizikaoktatás műszaki főiskolákon — 1979/320
Fekete Gyula: A felvételi vizsgák — 1975/439
Fercsik János: A kalória halálára — 1978/438
Finta András: Elektromos időmérő integrált áramkörökkel — 1973/87
Fitori János, Tóth Lajos: A vízfonalak lengése több csőből álló közlekedőedényben — 1967/55
Fizikatanár-továbbképzés —
1997/267
Fizikatörténet szerepe a fizika-oktatásban — 1971/125
Fodor István: Természettudományos tárgyak a fakultatív rendszerű oktatási keretben — 1977/197
Földrajzi fejtörő — 1994/128
Főzy István, Tóth László: Fizikai tanulmányi versenyek — 1975/312
Főzy István: Az örvénygyűrűk tulajdonságairól — 1985/353
Főzy István: Kísérletek Fresnel-féle zónatükörrel — 1985/313
Franyó István: Vizsgálatok kíváncsi tanítványainknak — 1978/310
Fürst Istvánné: A természettudományos tárgyak koordinált oktatásának kísérletei — 1974/188
Fürst Istvánné: Törekvések a korszerűbb természettudományos oktatásra — 1974/32
Fürst Istvánné: A természettudományos tárgyak koordinált oktatása — 1976/20
G. P., H. Gy.: Olimpikonok köszöntése — 1996/116
Gajzágó Éva, Gnädig Péter, Marx György, Zámbó Viktor: A bűvös kocka univerzuma — 1982/73
Gáspár Rezső: Az elméleti fizika szerepe a középiskolai tanárok képzésében — 1962/224
Gazdasági és Műszaki Akadémia I. Általános Műszaki Tanszékének Munkaközössége: Néhány új mechanikai eszköz — 1953/48
Gécs Mária, Keszthelyi Lajos: Magfizikai mérések a fizikus képzésben — 1956/68
Gecső Ervin, Marx György: Mit ér az iskola, ha magyar? — 1992/61
Gecső Ervin: Az új országos gimnáziumi fizikatanterv — 1978/306
Gecső Ervin: A gimnáziumi fakultatív fizika oktatásának kísérleti tanterve — 1979/72
Gecső Ervin: A gimnáziumi fizikaoktatás mai problémáiról — 1986/441
Gecső Ervin: Az 1981-es fizika-tantervi változás hatása egy nemzetközi felmérés tükrében — 1990/273
Gelléri Emil: Kísérletek hőérzékeny anyaggal — 1953/51
Gémesi József, Szabó János: Az egyetemi felvételi vizsgákról — 1958/89
Gergely Lajos: A programozott oktatás kérdései — 1969/341
Geszti Tamás: Vázlatok a szilárdtestfizika gimnáziumi tanításhoz — 1983/96
Gnädig Péter: Hasonlóság a fizikában — 1972/244
Gnädig Péter: Közelítő számítások — 1978/188
Goll György: Fényelektromos hatás kimutatása ködfénylámpával — 1955/75
Gombos Gábor: Néhány gondolat a fizika tanításáról egy leendő fizikus szemével — 1981/40
Gőri Árpád: Egy tehetetlenségi kísérlet magyarázata — 1965/27
Götz Rainer: A fizikatanítás aktuális irányzatai Németországban —
1998/275
Griger Ádám: Próbafelvételi a Debreceni Fizikusnapokon — 1991/247
Groma Géza, Keszthelyiné: Mérési feladatok a III. éves laborban — 1958/128
Gueth Sándor, Kurucz István, Pongrácz Csaba, Sükösd Csaba: Neutrongenerátor az oktatásban — 1973/251
Gündischné Gajzágó Mária: Termofoszforeszcencia, termolumineszcencia — 1999/105
Györgyi Géza: Elméleti fizikus iskola a Mont-Blanc tövében — 1958/23
Győri József: Gondolatok a felvételi vizsgáról. Válasz Zawadowski Alfrédnak — 1982/439
Gyüdi Sándor: A körmozgás tanításának problémái — 1958/60
Gyulai Zoltán, Levius Ernő: A Millikan-féle kísérlet modellszerű bemutatása — 1954/113
Gyulai Zoltán: Néhány előadási kísérlet — 1950/14
H. L.: Kis fizikusok — 1969/348
Haber-Schaim U.: Az energia tanítása 15 éveseknek — 1979/75
Haber-Schaim U.: Helyzetfelmérés és értékelés a fizika tanításában — 1981/68
Hadházy Tibor, Szabó Árpád: Általános iskolai tanulók véleménye a fizikaoktatásról — 1996/166
Hadházy Tibor, Szabó Árpád: Gimnáziumi tanulók véleménye a fizikaoktatásról —
1997/303
Hadházy Tibor: Egy főiskolai fizika tanszék harminc éve — 1998/276
Hajdu János, Radnai Gyula, Schuszter Frenc: Fizikai optikai kísérletek bemutatása televízióval — 1967/249
Hajdu János: Fénysebességmérés az oktatásban — 1963/246
Halász Gábor, Hegman Norbert: Szupravezető inga, mint hőerőgép — 1997/60
Halász Tibor: Néhány gondolat az általános iskolában 1978-tól tanított fizika bemutatására — 1979/300
Halász Tibor: A Nemzeti Alaptanterv követelményei — 1995/308
Halász Tibor: A fizikatanítás új lehetőségei — 1996/154
Halász Zoltán: Helyezzük vissza jogaiba a természettudományokat — 1975/199
Han J.: A természettudományos oktatás reformja egy változó társadalomban – koreai esettanulmány — 1993/202
Havas Péter: Középiskolások atomenergiával, atomerőművel kapcsolatos attitüdjei — 1981/306
Havas Péter: Atommodellek, tankönyvmodellek — 1981/466
Havas Péter: Környezettanulmány – környezetismeret tantárgy — 1988/398
Hawkins D.: “Szöszmötölés” a fizikában — 1967/316
Hawkins D.: Levél Budapestre — 1976/320
Hawkins D.: Én, Te és a harmadik — 1976/305
Hayashi Hirotaka, Kawakami Akira, Iida Yoji, Kawada Hideo, Nagase Masayuki: A Kóbor Macskák visszatérése —
1997/388
Hedvig Péter: Demonstrációs kísérletek a fizikus hallgatók valószínűségszámítási előadásaihoz — 1959/317
Herényi Levente, Kaposi András: Számítástechnikával segített oktatás a SOTE Biofizikai Intézetben — 1988/153
Hermann F., Mingirulli L., Morawietz P.: A káosz tanítása az iskolákban — 1988/301
Hermann F.: Mit tanítsunk a számítógépről? — 1986/115
Hermann F.: A karlsruhei fizikaoktatási koncepció — 1994/308
Hidasi Lajos: Optikai rácsok másolása — 1956/24
Hirata K.: A fizikatanítás néhány problémája Japánban — 1991/329
Hiroshi K.: Kóbor Macskák kísérletei — 1993/213
Hobinka Ildikó, Riedel Miklós: Savas eső mérése iskolai mérőhálózattal — 1990/123
Hobson A.: A természettudományok oktatása a globális változások korában — 1995/99
Hoffmann Tiborné: Hogyan igyekszik segíteni az Eötvös Társulat a fizikatanárok munkáját — 1950/22
Hofstädter D. R.: A bűvös kockát a kockaforgatók tekergetni tudják, a kocka mesterei pedig rendbe rakni — 1981/258
Hogyan működik a Ό (fizikus–informatikus szak létesül) — 2000/353
Holics László: A fizika középiskolai tantervéről — 1960/182
Holics László: Új oktatási módszer a televíziós technika felhasználásával — 1966/98
Holics László: Gondolatok a fizika tanításának néhány kérdéséről — 1970/9
Holics László: Feladatmegoldások és fizikai tartalom — 1970/275
Holics László: A fizikai fogalmak kialakításának egyes problémái a középiskolában — 1972/111
Holics László: Tenni kell valamit – Meditációk — 1972/25
Holics László: Ezt olvastuk — 1973/97
Holics László: A súrlódási munkáról — 1973/186
Holics László: Éretlen érettségi – fizikából — 1974/96
Holics László: A gimnáziumi III. osztályos kísérleti fizika könyv részlete — 1979/139
Hollndonner László: A fizika tanulmányi versenyek és a tehetségkutatás — 1991/100
Honyek Gyula: A Fizikai Diákolimpia 3. feladatának megoldása —
1998/299
Horváth Imre: Eljárás folyadékok felületi feszültségének meghatározására — 1962/127
Horváth János: A fizika oktatásának célja a tanárképzés keretében — 1963/220
Horváth János: Érdekes egyetemi oktatási kísérlet — 1966/100
Horváth János: Javaslat a természettudományok egybehangolt tanítására — 1973/376
Horváthy Péter: Konzervatív rendszerek helyettesítő rendszerei — 1976/345
Hrehuss Gyula, Molnár Béla: Egyszerű szerkezetű diffúziós ködkamra oktatási célokra — 1982/299
Hrehuss Gyula: Diffúziós ködkamra — 1956/153
Huang Guoxiong: Új ötletek fizikai kísérletekben —
1997/405
Hudoba György: Aszférikus felületek — 1993/471
Husén T.: A magyar iskola nemzetközi összehasonlításban — 1993/372
Huszka Ernőné: Thomson-képlet — 1955/114
Illényi András: Javaslat az akusztika korszerű oktatására — 1978/359
Iona S. P.: Fizikatanítás és egyesületi élet Olaszországban — 1984/265
Isza Sándor: Egy hibás fogalomalkotás — 1976/397
Isza Sándor: Számítástechnika a fizikaoktatásban I–III. — 1982/272, 308, 459
Jánossy Lajos, Párkányi László: Az erő és a tömeg fogalma a mechanika oktatásában — 1972/379
Jánossy Lajos: A centrifugális erőről szóló vitához — 1953/22
Jánossy Lajos: A fizika középiskolai oktatása — 1970/16
Jedlik Ányos: A léggolyó — 1995/427
Jeges Károly: Egyszerű ködkamra középiskolai atomfizika kísérletekhez — 1951/2/27
Jeges Károly: Diffúziós ködkamra ionlecsapatással — 1980/266
Jeges Károly: Ionok mozgása a levegőben — 1981/185
Jeges Károly: Kísérletek a fény koherencia hosszával kapcsolatban — 1982/417
Jeges Károly: Buktatók, meglepetések a kísérletekben — 1982/226
Jeges Károly: Az alumínium külső fotoeffektusa és a fény dualitása — 1989/224
Jeges Károly: α-részek által létrehozott ion-örvénygyűrűk és egyéb képződmények — 1989/178
Jeszenszky Ferenc: Hozzászólás a természettudomány egybehangolt tanítási tervéhez — 1974/351
Jossem E. L.: Új kihívás az oktatás számára: Nemlineáris jelenségek — 1988/288
Józsa Krisztián, Lencsés Gyula, Papp Katalin: Merre tovább iskolai természettudomány? — 1996/167
József Attila Gimnázium Fizikatanári Munkaközössége: Részlet a készülő elsős fizikakönyvből — 1979/68
Juhász András, Tasnádi Péter: Az energiaminimum-elv illusztrálása egyszerű demonstrációs kísérletekkel — 1992/192
Juhász András: Elektronika oktatása gimnáziumban — 1982/301
Juszkovics V. F.: A politechnikai képzés kérdései a középiskolai fizikatanításban — 1953/104
Kádár Edit: Csodák Palotája — 1994/343
Kai-hua Z.: Az Eötvös-versenytől a diákolimpiákig — 1994/425
Kalász Gyula: A fizika egy elfelejtett tanára – gondolatok Dischka Győzőről — 1994/114
Káldi Éva: A természetismerettel kapcsolatos élményeim — 1981/435
Kárpáti László: Hozzászólás Jeszenszky cikkéhez — 1975/200
Karplus R.: Találkozás 0 bácsival — 1964/187
Karplus R.: Fizika kezdők számára — 1976/186
Kassai Ernő: Eszköz az egyenletes körmozgás és a rezgőmozgás kapcsolatához — 1955/25
Kawakatsu Hirosi: Kóbor macskák — 1992/225
Kazuaki Nemoto: A dinamika lendületre alapozott tanítása — 1996/29
Keszthelyi Lajos: Ünneprontás? (Magfizika) — 1972/288
Ketskeméty István, Hilbert Margit: A folyadékok felületi feszültségéről — 1999/412
Kikoin I. K., Evencsik E. E.: A dinamika törvényeinek iskolai tanítása — 1977/139
Kiss János: Várjuk az utasításokatΌ! — 1973/320
Koch Ferenc, Hitter Ibolya: Elektronrezonancia kísérlet gyenge terekben — 1965/286
Koch József: Folyadékcsepp becsapódása — 1973/349
Koczkás Gyula: A felületi feszültség kimutatása Pohl szerint — 1957/201
Koczkás Gyula: Az elektromágneses lencse demonstrálása Crookes-csővel — 1957/201
Koczkás Gyula: Sugárvédelmi feladatok iskoláinkban — 1959/63
Koczkás Gyula: Aero- és hidrodinamikai készülék — 1959/62
Koczó Ferenc: Eszköz a kinetikus gázelmélet kimutatásához — 1971/92
Koczó József: Az egyetemes gázállandó mérése — 1973/283
Kolmogorov A. N.: Szükség van-e tudományos iskolákra? — 1963/113
Kolmogorov A. N.: Tehetségkutatás — 1964/125
Konuma Michiji: Japán és az 1990-es évek oktatási kihívása — 1992/149
Kopcsa József: Milyen a jó tanár-továbbképzés? — 1997/185
Kopelman M.: Élvezd tanítványodban a felfedezés örömét! – interjú (Tóth Eszter) — 1992/232
Korsós Ferencné: A természettudományok komplex tanítása és a matematika — 1976/69
Kose V.: Alapvető konstansok és SI egységek — 1984/383
Kosztyu János: Versenyek és kísérletek — 1994/44
Kovách Ádám: Tanári továbbképzés kutatóintézetben (Vitaülés) — 1986/153
Kovács Géza: Elgondolások a jövő egyeteméről — 1977/235
Kovács István, Sas Elemér, Brájer László, Skrapits Lajos, Gyarmati Csaba, Poór István, Radnai Gyula, Főzy István: Rezgések és hullámok I–VIII. — 1980/104, 149, 188, 190, 230, 235, 258, 311
Kovács István, Bérczes György, Brájer László, Skrapits Lajos, Sas Elemér, Poór István, Radnai Gyula, Juhász András, Tasnádi Péter: Kontinuumok mechanikája I–IX. — 1982/424, 1983/26, 78, 92, 149, 183, 227, 260, 303
Kovács József, Takács Miklós: A geometriai optika tanításához — 1977/194
Kovács László, Dénes László: Nukleáris nyomdetektoros alapkészlet — 1990/312
Kovács László: Szilárdtest-fizika a középiskolában I–II. — 1972/182, 206
Kovács László: A fizikai ismeretek elsajátításához szükséges gondolkodási műveletek — 1973/308
Kovács László: Zemplén Győző a fizikaoktatás korszerűsítéséért — 1975/232
Kovács László: Oktatási kísérletek a természettudomány egybehangolt tanítására — 1976/80
Kovács László: Fizikalaboratóriumi vizsgafeladatok Angliában — 1977/190
Kovács László: A Nuffield-rendszerű fizikatanítás — 1977/117
Kovács László: A szilárdtestek tulajdonságai — 1977/173
Kovács László: Ted Wenham cambridgei útikalauza — 1991/260
Kovács László: Newton, Faraday és Rutherford nyomdokain. Nemzetközi fizikatanítási konferencia Cambridge-ben — 1991/36
Kovács László: Fizikatanítás történeti látásmóddal —
1997/186
Kovács Mihály: Egymásra merőleges rezgések összetétele — 1957/128
Kovács Mihály: A mikromat felhasználása az iskolában — 1969/161
Kovács Mihály: A számítógép fizikai taneszköz I–VI. — 1983/190, 232, 293, 343, 429, 1984/27
Kovács Mihály: Atomfizika, számítástechnika a Piarista Gimnáziumban (1950–92) — 1994/35
Kovács Pál, Kulcsár András: Elektromos stopperóra — 1969/57
Kovács Zoltán: A Seiching-jelenség modellezése — 1997/33
Kovacsics Csaba: A fonalinga mozgásának vizsgálata — 1986/425
Kövesdi Pál: Fizika a szegedi Tanárképző Főiskolán — 1979/313
Krassói Kornélia, Zanati Béla: Jedlik Ányos Gimnázium — 1995/426
Krausz Ottó, Székely Vladimir: Vetítés nappali fény mellett — 1966/126
Krempasky J.: A fizika a műegyetemeken — 1978/280
Kroebel W.: Kutatómunka fizikatanár-jelöltekkel — 1971/118
Kuhn W.: A színcentrumok, mint a hullámmodell bizonyítékai — 1983/383
Kunfalvi Rezső: A fizikatanítás korszrűsítésének problémái világszerte — 1969/125
Kunfalvi Rezső: Finn–Magyar Fizikus Diáktalálkozó — 1978/356
Kunfalvi Rezső: Atomfizika reliefen — 1984/390
Kunfalvi Rezső: Tudományos enciklopédia — 1984/400
Kunfalvi Rezső: A nemzetközi fizikaolimpia amerikai szemmel — 1987/218
Kunfalvi Rezső: Társulatunk és a tanulmányi versenyek; tehetségkutatás és tehetségfejlesztés — 1989/427
Kuruc Andor: Rakétapályák szerkesztése elemi módszerrel — 1965/187
Kuti István: Természettudomány az alsósoknak — 1977/159
Ladik János: Egy kutató gondolatai az oktatás Európa egyesítésében játszott szerepéről —
1998/347
Lang Ágota: Hogyan teremtsünk “káoszt” diákjaink fejében? — 1996/390
László Tihamér: Indukciós elvű mérőműszerek csengőtranszformátorból — 1960/92
László Tihamér: A fajlagos elektromos töltés mérése a magnetron módszer alapján — 1960/94
Lauterbach R., Mikelskis H.: Az atomenergia kérdéskörének tanítása — 1982/56
Lederman Leon: ICSU–CCBS ajánlás a természettudomány terjesztéséért — 1996/177
Lederman Leon: A természettudomány tanítása — 1999/310
Légrádi Imre: Elektromosan töltött részecske mozgása mágneses és nehézségi erőtérben — 1981/28
Légrádi Imre: A karlsruhei koncepcióról — 1994/416
Legszebb kavics (Kóbor Macskák Akadémiája) — 1996/399
Lengyel Sándor: Kettős ingakészülék harmonikus rezgőmozgások összetevésére — 1958/166
Lifsic E. M.: Landau egyszerű tanácsai fizikus hallgatók számára — 1978/18
Lijnse P. L.: A kvantummechanika bevezetésének holland programja — 1978/353
Lijnse P. L., Eijkelhof H. M. C., Klaassen C. V. J. M.: A tanulók radioaktivitással kapcsolatos fogalmairól — 1990/179
Little R. N.: A fizikatanárok gyakorlati képzése az Egyesült Államokban — 1971/189
Litz József: Fizika a pécsi Tanárképző Főiskolán — 1979/312
Lomon E. L., Beck B., Arbetter C. C.: Gyakorlati problémák megoldása az USMES programban — 1977/34
Loria A., Malagodi C., Michellini M.: Iskolai kvantumfizika — 1980/185
Lőrincz János, Papp Katalin: Játék a fizikában – fizika a játékban — 1988/433
Macke W.: Teljesítménytartalékok a főiskolai oktatásban? — 1964/227
Madas László, Madasné Dobler Márta: Integrált áramkörös időmérő a kísérletezésben — 1975/104
Madas László: Kísérletek univerzális fázisjelzővel — 1955/188
Madas László: Tanszerkiállítás — 1955/20
Madas László: A demonstrációs csille — 1957/75
Madas László: Összetett mozgások és a newtoni erőtörvény — 1958/189
Madas László: A fizikai ingáról — 1965/23
Madas László: Egy kvantitatív modellkísérlet — 1984/473
Magyar Köztársaság oktatási miniszterének határozata — 1999/352, 388
Magyari László: Tranzisztorból készített félvezető detektorral működő demonstrációs műszer sugárzás vizsgálatára — 1971/122
Magyarosítsunk, de hogyan? Lézer, lezer, laser — 1969/112
Mai első osztályosok a 21. század polgárai — 1967/352
Major Péter: Gondolatok a fizikusképzésről — 1971/120
Makai Lajos: Szabadesés és rezgőmozgás kísérleti tanulmányozása — 1953/124
Makai Lajos: Két mérőkísérlet az elektromosság tanából — 1954/155
Makai Lajos: Az egyenesvonalú egyenletes mozgás és a súrlódás kísérleti vizsgálata — 1954/153
Makra Zsigmond: A négyszögletes kerék első feladatáról — 1981/382
Makra Zsigmond: Hogyan számoljunk gyorsan és jól, vagy lassan és rosszul? — 1982/120
Márk Géza: A modern fizika alapjai a műszaki menedzser-képzésben — 1997/298
Marosvári Sándor: Legjobb az egyenes út — 1975/275
Marx György, Tóth Eszter: Modellalkotás a természettudományi nevelésben — 1981/349
Marx György, Tóth Eszter: Rend és energia — 1982/407
Marx György: A centrifugális erőről — 1953/20
Marx György: A mechanika alaptörvényeinek szerepe az oktatásban — 1955/69
Marx György: Módszertani konferencia Prágában (1961) — 1962/32
Marx György: Kutatóképzés külföldön és hazánkban — 1964/121
Marx György: Fizika tízen alul — 1970/1
Marx György: Megoldhatatlan feladatunk: a fizikatanítás — 1971/6
Marx György: Atomok az iskolában — 1972/128
Marx György: Milyenek az atomok és mit tanítsunk róluk? — 1975/24
Masatoshi Nakayama: A természettudományos műveltség tanmenete —
1997/302
Máté Zoltán: Előadáshiba – előadástempó — 1982/40
Mátrainé Kardos Judit, Tarján Imre: Demonstrálás függőleges síkban — 1955/116
Mattila J. O.: Sztereo fényképezés — 1980/70
Mattila J. O.: Ebéd utáni magasságmérő — 1982/223
Mayer Farkas: A bencés iskolák természettudományi tanítása — 1996/146
Medgyessy Pál: Készülék egyirányú rezgések eredőjének szemléltetésére — 1951/3/12
Megyeri István: Robotokról a középiskolában — 1986/423
Mestmäcker E.: Változó oktatási rendszerek — 1994/414
Miklós Erika: Érdekességek a magyar fizikai szaknyelv kialakulásáról — 1991/292
Mitnyán László: Kompenzációs csőrugós műszerek — 1962/274
Molnár László: Folyadékkal tölthető levegőlencse — 1988/113
Molnár László: Egyszerű relatív pirheliométer — 1988/148
Molnár Miklós: Elektronikus eszközök a statisztikus fizika tanításához — 1988/270
MTA: Javaslat a természettudomány tanítására I–II. — 1976/258, 310
MTESZ Oktatási Bizottsága: A pedagógusok problémái — 1972/221
MTESZ Oktatási Bizottsága: A fizika–kémia–biológia koncentrációs problémái — 1972/191
MTESZ Oktatási Bizottsága: A természettudomány tanításának problémái — 1972/156
Nagy Ágnes: Az egyetemi felvételi rendszer hiányosságának vizsgálata — 1975/103
Nagy Emil, Kovács László: Elektromos “fekete doboz” — 1979/146
Nagy Emil: Tanulókísérleti tápegység — 1979/147
Nagy János, Nagy Jánosné: Metronóm vezérlésű lejtő az egyenletesen változó mozgás tanításához — 1964/258
Nagy János: Kísérleti kutatófizikusok képzése Debrecenben — 1964/397
Nagy Kázmér, Skrapits Lajos: A középiskolai fizikatanárok egyetemi továbbképzése — 1972/160
Nagy Márton: Sopron, a fizika-tehetségkutatás fellegvára — 1991/97
Nagy Mihály: A fizikaoktatás kérdései Bulgáriában — 1975/118
Nagy Mihály: A fizikatanárok továbbképzéséről — 1990/286
Nagy Róbertné: A matematika és fizika tanítás problémái a műszaki főiskolákon — 1980/360
Nagy Zoltán: Az elektromosság elemi töltésének meghatározása Millikan-módszerrel — 1959/26
Nukleáris tanárképzés — 1998/316
Ogborn John: Az impulzust először: alternatív út Newton törvényeihez — 1976/236
Ogborn John: A második főtétel — 1976/193
Ogborn John: Mit és hogyan tanítsunk? — 1978/217
Ogborn John: Forradalom a természettudományos tantervben — 1979/33
Ogborn John: Meditációk az energia tanításáról — 1982/48
Orvosi Fizikai Intézet Munkaközössége: Fotométer és polariméter — 1950/16
Öveges József: A háromféle rádióaktív sugárzás kimutatása egyszerű anyagokkal és eszközökkel — 1950/17
Páhán István: Tehetséges tanulók segítése — 1987/358
Pákász István: Tehetségkutatás — 1987/258
Pálffy Györgyné: Általános iskolai fizikaoktatás — 1970/4
Pálffy Györgyné: Természetismeret az általános iskolák alsó tagozatában — 1972/216
Papp Györgyné, Gecső Ervin: Hogyan gondolják a magyar tizennyolcévesek? — 1990/251
Papp Katalin, Molnár Miklós: “Fényes” képeskönyv — 1997/189
Papp Katalin, Józsa Krisztián: Legkevésbé a fizikát szeretik a diákok? — 2000/61
Papp Katalin: Miniszter voltam néhány óráig — 1988/35
Papp Katalin: Mit tudnak a magyar fiatalok? — 1991/286
Papp Katalin: Globális Kérdések – globális felelősség — 1991/20
Papp Katalin: Hungarian schools: past, present and future — 1999/220
Papp Zoltán, Pappné Patai Anikó: Mit tehetnénk a fizika-attitűd javításáért? — 2000/234
Párkányi László: Az indukált feszültség kimutatása sűrítős elektroszkóppal — 1957/84
Párkányi László: Elhajlás rácson — 1963/279
Párkányi László: Merev test forgó mozgása — 1965/92
Patkó György: Fizika az egri Tanárképző Főiskolán — 1979/308
Patkós András: Fizikus-hallgatók résztanulmányai az Európai Fizikai Társaság Diákmobilitási Programjában —
1998/98
Péntek Kálmán: Energia, hát az mi? — 1984/147
Pietschmann H.: Milyen legyen a jó előadás? — 1970/278
Plósz Katalin: Kísérletek sugárzó hővel — 1997/190
Plósz Katalin: A Mikola verseny helyezettjei a CERN-ben — 1997/34
Plósz Katalin: A hőmérsékleti sugárzás bemutatása az iskolában — 1998/102
Pócza Jenő, Sas Elemér: Egyszerű kísérletek optikai leképező rendszerek felbontóképességének bemutatására — 1959/250
Poór István: Demonstrációs kísérletek mikrohulámokkal — 1964/285
Poór István: Fizikai dolgozók gyermekei egyetemi felkészítése — 1975/80
Poór István: Az impulzusmomentum fogalmának kialakítása — 1985/75
Poór István: A Gibbs-féle paradoxon — 1987/231
Power Colin N.: Új társadalmi szerződés — 1999/311
Prohászka Kamill: A Maxwell-féle elmélet a középiskolában — 1959/283
Purves A. C.: Nemzetközi vizsgálat a természettudományok eredményességéről — 1988/330
Radnai Gyula, Schuszter Ferenc: Egy érdekes rezgésköri jelenségről — 1966/381
Radnai Gyula: A vetítés — 1965/320
Radnai Gyula: Egyszerű rendszerek egyensúlyi állapota és a termodinamikai állapotfelület — 1978/223
Radnai Gyula: Mitől függ a levegő viszkozitása? — 1982/270
Radnai Gyula: A Joule–Thomson-effektus — 1985/306
Radnai Gyula: Az eötvösi kísérleti fizika szelleme a Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapokban — 1994/29
Radnóti Katalin: Relativitáselmélet középiskolásoknak — 1981/110
Radnóti Katalin: A Boltzmann-eloszlás alkalmazása kémiai példákra — 1982/178
Radnóti Katalin: A lézer működéséről a középiskolában — 1983/271
Radnóti Katalin: Milyen napjainkban a tizenévesek atomenergiához való viszonya — 1988/157
Radnóti Katalin: Néhány megjegyzés a fizikatanárok képzésével kapcsolatban — 1995/310
Radnóti Katalin: Magyarországon élő távol-keleti diákok — 1997/412
Razumovszkij V.: Természettudományos nevelés a mai orosz iskolákban — 1996/158
Rogers Eric M.: Újfajta vizsgáztatás fontossága a tanárképzésben — 1971/220
Rogers Eric M.: A kvantummchanika tanításáról — 1977/216
Rogers Eric M.: Axiómák és mítoszok — 1978/429
Rogers Eric M.: Valóság Ό modellek Ό gyerekek — 1986/16
Rogers Eric M.: Mese a fizikatanítási konferenciákról — 1994/182
Rontó Györgyi: Gondolatok az orvostanhallgatók biofizika oktatásáról — 1983/347
Rontó Györgyi: Orvostanhallgatóink első találkozása Békésy Györggyel — 1999/369
Ronyecz József, Takács János: Kis időtartamok mérésére szolgáló elektronikus óra — 1974/85
Ronyecz József: Kiegészítés a gáztörvények tanításához — 1966/41
Ronyecz József: A póluspárok száma és a frekvencia kapcsolatának kísérleti elemzése — 1969/188
Ronyecz József: Kiegészítés a gáztörvények tanításához — 1970/53
Ronyecz József: Légpárnás kísérletek a középiskolai fizikatanításban — 1972/85
Ronyecz József: Kinematika a középiskolában — 1975/271
Ronyecz József: Légpárnás tengely és alkalmazása fizikai kísérletekhez — 1975/346
Ronyecz József: A forgó mozgás kinetikai elemzése légpárnás készlettel — 1978/193
Ronyecz József: Félvezetőellenállások termikus tulajdonságainak elemzése — 1989/274
Ronyecz József: A fényabszorpció kísérleti vizsgálata — 1993/412
Rosenberg E.: A finn oktatási rendszer — 1978/271
Ryu Tae: Felmérés a japán középiskolákban folyó fizikaoktatásról — 1978/383
Ryu Tae: Új trendek a japán középiskolai fizikatanításban — 1992/267
Ryu Tae: Japán kultúra, tudomány és oktatás —
1997/384
S. Tóth László: Néhány demonstrációs eszköz a csillagászat tanításához — 1977/219
S. Tóth László: Szerkesztési gyakorlatok bolygó időkoordinátájának meghatározására I–II. — 1983/187, 229
Sarkadi Ildikó: Finn tanárok Magyarországon — 1979/425
Sárközi János: További egyszerű kísérletek — 1993/498
Sas Elemér, Tasnádi Péter: Válasz a felvételi vizsgák kérdéseire — 1976/40
Sas Elemér: Influenciagép keltette áram hőhatásának bemutatása — 1956/23
Sas Elemér: Demonstrációs ionizációs kamra — 1961/286
Sas Elemér: Archimedes törvénye és a demonstrációs fizikaoktatás — 1964/326
Sas Elemér: Módszertani kérdések az egyetemi oktatásban — 1968/347
Sas Elemér: Atommodellek mai szemmel — 1969/114
Sas Elemér: Kísérletek a súlytalanságra — 1985/197
Scharnitzky Viktor: Főiskolai oktatók tanácskozása — 1992/120, 440
Schlichting H. J., Backhaus U.: Kaotikus játékok — 1988/291
Schmidt György Péter: A kozmikus sugárzás vizsgálata középiskolában — 1994/178
Sebestyén Dorottya: Integrált természettudományos tantárgyak külföldön — 1979/150
Sebestyén Dorottya: Gondolatok egy műszaki főiskola fizika oktatásáról — 1988/40
Sebestyén Róbert, Lévai Tibor: A radioaktivitás és a nukleáris technika kísérleteken alapuló oktatása — 1997/59
Sebestyén Zoltán: Magfizikai kísérletek 14 éves tanulóknak I–II. — 1998/31, 168
Selényi Pál: Hol a hiba? — 1950/13
Shi Yaoru: A Fizikai Olimpia és Yu Haitao kibontakozása — 1997/410
Shimizu S.: Levél a tanárokhoz — 1993/250
Simon László: Ellenelektródos elektroszkóp — 1965/378
Simon László: Egyszerű ultrahang generátor és a vele végezhető kísérletek — 1970/281
Simon László: Légpárnás mechanikai modell — 1971/217
Simon László: Eszközkészlet az elektromágneses hullámok vizsgálatához — 1989/313
Simon Péter: A speciális relativitáselmélet alapjai konvekciós áramok elméleti vizsgálatával — 1998/210
Skrapits Lajos: Az energiafogalom fejlődése — 1984/435
Skrapits Lajos: Fizikai kísérletek képmagnetofonon — 1985/396
Somogyi György, Medveczky László, Nagy Mihály: Szilárdtest nyomdetektorok az oktatásban — 1971/344
Staszel M.: Az anyagszerkezet tanítása elemi szinten — 1980/152
Staszel M.: Pro és kontra — 1984/134
Stoneman C.: Kockázat és felelősség a természettudományok tanításában — 1991/23
Sükösd Csaba: Az állapotfüggvények “színe” — 1997/194
Sussman A.: “Amerisztrojka” és a természettudományos oktatás — 1995/66
Suzuki H., Takashige M., Tanuma S.: Mágneses lebegő vonat modellje — 1994/107
Swan P. A., Swan C. W.: A világűr, mint egyedülálló oktatási nevelési módszer — 1984/196
Szabó Árpád: A fizika, mint iskolai tantárgy — 1993/29
Szabó Árpád: A természettudományos nevelés tendenciái — 1995/349
Szabó Árpád: Fizikaoktatás Ukrajnában — 1996/162
Szabó Gábor: A csillagászati tananyag komplex szemléltetése — 1988/116
Szabó J., Sztaricskai T., Svingor É.: Kisfelületű fotométer az elhajlás jelenségének vizsgálatához — 1971/374
Szabó József, Sztaricskai Tibor: A Boltzmann-állandó közvetett meghatározása — 1976/152
Szabó József: Egyszerű módszer a Stefan–Boltzmann-törvény kísérleti igazolására — 1979/148
Szabó József: Egyszerű módszer a Planck-állandó közvetett meghatározására — 1989/253
Szabó József: A Planck-állandó közvetlen meghatározása — 1994/214
Szagadejev R., Fabrikant V., Gribov L., Kapitza Szergej: Hogyan tanítsunk fizikát? — 1977/270
Szalay A. Sándor: Matematikai Lapok és a magyar csoda — 1998/252
Szalay Kálmán: Megjegyzések a gáznyomás kinetikai magyarázatához — 1964/283
Szalay Sándor: Hogyan építsük újjá a középiskolák fizikaszertárait? — 1980/120
Szász András: Az ELTE fizikusképzése — 1978/200
Székely László: Mekkora a hidrosztatikai nyomóerő? — 1974/376
Székely László: A váltóáramú ellenállások tanítása — 1984/387
Szent-Györgyi Albert: Gondolatok a nevelésről — 1993/356
Szentirmay Zsolt: A sztereovetítés fizikája — 1965/376
Szimán Oszkár: A napállandó mérése vízkaloriméterrel — 1959/158
Szombathy Miklós: A középiskolai pontmechanika erőfogalom tanítás — 1973/128
Szombathy Miklós: A negyedik osztályos kísérletről — 1979/305
Szűcs Ervin: Robotok és interfészek — 1986/261
Szűcs László: A fizika és kémia koordinációs lehetőségei az általános iskolában — 1977/232
Tájékoztató a Reaktortechnika szakirányú továbbképzésről — 2000/106
Tamás Gyula, Tarján Imre: Kísérletek rezgőmozgással, hangjelenségekkel kapcsolatban I–IV. — 1952/75, 1953/22, 43
Tamás Gyula: Vegyes kísérletek — 1951/3/25
Tamm Igor M.: Tehetségkutatás — 1962/189
Tanulók tudásszintjének harmadik világfölmérése — 1998/302
Tar Domokos: A szülők és a környezet szerepe a fiatalok fizika-attitűdjének megjavításában — 2000/348
Tarján Imre, Voszka Rudolf: Néhány kísérlet a Rayleigh-féle szórással kapcsolatban — 1953/157
Tarján Imre: Egyszerű kísérletek — 1951/3/21
Tarján Imre: Középiskolai kísérletek az indukcióra és a váltóáram tulajdonságaira I–II. — 1951/4/20, 1952/16
Tarján Imre: Tanulmányút a Szovjetunióban — 1955/38
Tarján Imre: Fontos az orvosképzés isΌ — 1996/220
Tarján Imre: Mozaikok a fizika oktatásáról orvosképzésünkben — 1997/287
Tarnóczy Tamás: Fizikusképzés Göttingában — 1957/174
Tarnóczy Tamás: A szovjet oktatásügy helyzetéről — 1958/230
Tasnádi Péter: A fizikában felhasznált matematikai fogalmak kialakításának speciális vonásai — 1975/431
Tasnádi Péter: A Fermat-elv — 1977/272
Természettudományos nevelés a távlatokban — 1981/463
Thomsen Paul: Kérdezd a természetet! — 1980/383
Thomsen Paul: Magfizika-oktatás minden fiatal számára — 1982/67
Tomcsányi Péter: “Aki sokat markolΌ” (A fizika tantervekről) — 1986/398
Tompa Klára: Az Univerzum c. hangosított diasorozatból — 1988/439
Török Ferenc: Gillespie-módszer, molekulaalak — 1975/77
Török Tivadarné: Komplex természettudományi oktatók a középiskolákban — 1973/32
Török Tivadarné: A természettudományos tárgyak összehangolásának törekvéseiről — 1973/384
Török Tivadarné: Komplex kémia- és fizikaoktatás a középiskolában — 1974/84
Tóth Eszter: Kvantummechanika középiskolásoknak I–II. — 1973/113, 142
Tóth Eszter: Atomfizika 14 éveseknek — 1973/160
Tóth Eszter: “Lendülettel” kezdett mechanika — 1977/480
Tóth Eszter: Részlet a IV. gimnáziumi fizikatankönyv pályázatából — 1979/234
Tóth Eszter: Morzsák a morzsákról — 1981/200
Tóth Eszter: Tohu va BohuΌ (a II. főtétel tanítása az általános iskola 6. osztályában) — 1992/226
Tóth Lajos, Benkő Károly: Spirálrugóra függesztett gömb rezgőmozgása, ha eséssel indul — 1958/91
Tóth Lajos, Török sándor: A nehézségi gyorsulás meghatározása rugós mérleggel — 1961/223
Tóth Lajos: Henger és gömb legördülése lejtőn — 1953/159
Turchányi György: A Szovjetunió szakköreiről — 1950/7
Ujházy Géza: A természettudomány egybehangolt tanítása — 1975/120
Ujházy Géza: A tankönyvek bírálatával szemben támasztott követelményekről — 1982/440
Ujj János: STUDEXPO — 1978/316
Ujj János: Mutasd meg a fizikakönyvedet, megmondom hol jártál! — 1979/269
Ujj János: A működésben van nyugalom — 1982/479
Ujj János: Szimulált elektronállapotok — 1986/272
Ujvári Sándor: Bányában dolgoznak a fizikatanárok — 1994/41
Ujvári Sándor: CERN expedíció — 1994/181
Ujvári Sándor: Környezetérzékeny fizikatanítás a középiskolában — 1997/198
Ujvári Sándor: Nukleáris tanárok kalandozásai (Pécs, Paks, Muhi, Turnu-Severin) —
1998/273
Valkó Iván Péter: A műszaki egyetemi mérnök-fizikus képzésről — 1970/20
Valovics István: Számítógépek a francia iskolában és nálunk — 1983/180
Valovics István: A TII programjai a gimnáziumi fizika oktatáshoz I–II. — 1986/232, 274
Vámos István: Mikroszámítógépek a francia iskolában s nálunk — 1983/180
Vámos István: Mikroszámítógépek összekapcsolása fizikai kísérleti eszközökkel — 1988/118
Vannay László: Mérési gyakorlatok diákok részére a BME Fizikai Intézetében — 1999/275
Váradi Magdolna: Az atomszerkezet tanítása: Rutherford szórási kísérlete — 1981/156
Varga Ernő: Az anyagszerkezet tantárgy struktúrája és metodikai kérdései — 1974/348
Varga Ernő: A homokvárépítéstől a mesterséges holdakig — 1978/386
Varga Lajos: Az új országos fizika tanterv — 1976/384
Varga Tamás: Zsebszámológépek — 1976/440
Varjú Katalin: Fizikusképzés Canterbury egyetemén — 1996/171
Váry Béla: A mértékrendszerek tanári szemmel — 1965/184
Vastagh György: A Magyar Nukleáris Társaság Tanártagozata — 1992/153
Vastagh György: A c mérése “otthon” — 1997/343
Vastagh György: Intenzív nukleáris továbbképzés — 1997/200
Végh András, Wiedeman László: A hőmérsékleti sugárzási modell megoldása számítógéppel — 1988/354
Végh András: A mechanikai hasonlóságokról — 1986/269
Vélemények a tehetséggondozásról — 1994/451
Vélemények a felsőfokú fizikaoktatási tanulmányról — 1995/251, 284, 356
Velkay Pál: Vannak még gondok — 1978/320
Veres Mihályné: Tapasztalatok az I. o. gimnáziumi fizika tananyagáról — 1983/120
Vermes Miklós, Wiedemann László: A rugalmas fonalú ingáról — 1966/24
Vermes Miklós Alapítvány — 1992/280
Vermes Miklós: Kísérlet a szabadesés úttörvényének megfigyelésére — 1950/21
Vermes Miklós: A körmozgás szerepe a gimnáziumi tanításban — 1952/7
Vermes Miklós: A forráspont csökkenése magasabb helyeken — 1954/91
Vermes Miklós: Áramlásos hőterjedés bemutatása — 1954/92
Vermes Miklós: Készülék a gáztörvény bemutatására — 1954/93
Vermes Miklós: Módszer a fémek lineáris hőkiterjedésének megvizsgálására — 1954/92
Vermes Miklós: Mérőkísérletek az ellenállásnak a hőmérséklettől való függésére — 1959/219
Vermes Miklós: A folyadékok különböző hőkiterjedésének bemutatása — 1959/218
Vermes Miklós: Egyszerű kísérletek a diffúzió megfigyelésére — 1960/375
Vermes Miklós: A fizika középiskolai tantervéről — 1960/30
Vermes Miklós: Hőtani bemutató kísérletek — 1963/222
Vermes Miklós: A mágnességtan tanításáról — 1964/100
Vermes Miklós: A rakéta mozgása — 1969/370
Vermes Mikós: A termodinamika gimnáziumi tanításáról — 1969/58
Vidó Imre: Visszapillantás az általános iskolai fizika-szaktárgyi vetélkedőkre — 1979/287
Vozáry Pálné: Gázok hőkitágulási együtthatójának meghatározása Melde-féle csővel — 1955/157
Wagner Éva: Hatodikosokat tanítottam — 1979/318
Watanabe Norio: Hipotézis–kísérlet módszer a középiskolai oktatásban — 1997/401
Weinrich Ida: Érdekességek a franciaországi fizikatanításban — 1988/390
Wenham E. J.: A fizikatanárok továbbképzése — 1971/309
Werle Josef: Elméleti fizikusok képzése Lengyelországban — 1960/219
Wiedeman László: Válasz Isza Sándornak — 1976/400
Wiedeman László: A PTK 1072 számológép felhasználása a középiskolai fizikaoktatásban — 1983/31
Wiedeman László: Rugó tömegének figyelembevétele harmonikus rezgéskor — 1988/69
Wiedemann László: Súrlódásos mozgás körlejtőn — 1964/229
Wiedemann László: Folyadéktömeg forgásba hozatala — 1968/85
Wiedemann László: Középiskolai demonstrációs kísérletek matematikai elemzése — 1970/95
Wiedemann László: Hőáramlás konvekcióval — 2000/242
Wiedemannn László: Gázdiffúziós kísérletek termodinamikai értelmezése — 1973/155
Wilke Hans-Joachim: Látványos kísérletek műanyag palackokkal — 2000/169
Zámori Zoltán: Egy diplomamunkáról — 1976/118
Zámori Zoltán: Hogyan tanítják a robotokat? — 1986/196
Zátonyi Sándor, ifj. Zátonyi Sándor: Egy alternatív tankönyvsorozat — 1993/295
Zátonyi sándor: Diagnosztikus eredményvizsgálat az általános iskola 6. osztályában — 1991/181
Zátonyi Sándor: Az általános iskolai fizikatanítás fejlődéséről és jelenlegi helyzetéről — 1979/281
Zátonyi Sándor: Tantervek, tankönyvek és tanulói eredmények az általános iskolában — 1985/278
Zeldovics Ja. B.: Hogyan tanítsuk a fizikát és annak matematikai hátterét tizenéveseknek? — 1979/396
Zemplén Győző: A fizikai oktatás reformjáról — 1979/337
Zserjehov G.: Technikai berendezések működési elvét szemléltető demonstrációs kísérletek leírása — 1953/127
Zsoldos Lehel: Termoelektromos hűtőelemek vizsgálata a hallgatói laboratóriumban — 1966/97