Levelezés beállítása akadémiai hálózaton, Microsoft Outlook programban

A Microsoft Outlook program a Microsoft Office csomag része. A lenti beállítási minták a Wigner FK Számítógép Hálózati Központ - a telephelyi akadémiai intézmények számára elérhető - levelező szervereinek használatához készültek.

1. Fiók hozzáadása
2. Kiszolgálóbeállítások kézi megadása
3. Internetes e-mail
4. Internetalapú levelezés beállításai
5. Kimenő levelek kiszolgálója
6. Speciális beállítások
7. Befejezés

1. Fiók hozzáadása

Outlook beállítása az akadémiai hálózatban 1

Hozzunk létre fiókot a Fájl >> Fiók hozzáadása gombbal.

2. Kiszolgálóbeállítások kézi megadása

Outlook beállítása az akadémiai hálózatban 2

Válasszuk a "Kiszolgálóbeállítások vagy további kiszolgálótípusok kézi megadása" lehetőséget.

3. Internetes e-mail

Outlook beállítása az akadémiai hálózatban 3

A következő párbeszédablakban az "Internetes e-mail" opciót jelöljük ki, majd kattintsunk a "Tovább" gombra.

4. Internetalapú levelezés beállításai

Outlook beállítása az akadémiai hálózatban 4

A képen látható formában töltsük ki az adatokat, majd a "További beállítások..." gombbal folytassuk a fiókunk beállítását.

  • Bejövő üzenetek kiszolgálója: mail.wigner.hu
  • Kimenő levelek kiszolgálója: smtp.wigner.hu
  • Bejelentkezési adatok: Unix felhasználónév és jelszó

5. Kimenő levelek kiszolgálója

Outlook beállítása az akadémiai hálózatban 5

A "Kimenő levelek kiszolgálója" fülön adjuk meg e-mail címünk vezeteknev.keresztnev@wigner.hu formában, valamint a hozzátartozó Spamszűrési jelszót.

6. Speciális beállítások

Outlook beállítása az akadémiai hálózatban 6

A "Speciális" fülön adjuk meg a következő beállításokat:

  • IMAP beállítások: port: 993, SSL
  • SMTP beállítások: port: 587, TLS

Ezt követően kattintsunk az "OK" gombra.

7. Befejezés

Outlook beállítása az akadémiai hálózatban 7

Kattintsunk a "Tovább >" gombra, majd a tesztelést követően fejezzük be a varázslót.

Amint sikeresen elvégeztük a beállításokat, használatba vehetjük a levelező-klienst.